نفت

در حالی که در پی بالا گرفتن جنگ تجاری میان آمریکا و چین، تجار و سرمایه گذاران نگران چشم انداز رشد اقتصاد جهانی هستند، قیمت نفت امروز شاهد نوسان بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با ۹ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش به ۶۱ دلار و ۵۸ سنت رسید. اما قیمت نفت برنت امروز با ۱۱ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش به ۷۰ دلار و ۷۳ سنت رسید.

درگیری های تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان روز جمعه بالا گرفت و دولت آمریکا تعرفه ها علیه ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را افزایش داد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته پکن تعهدات قبلی ای را که در روند مذاکرات بر عهده گرفته بود زیر پا گذاشته است.

ظاهرا مذاکرات طرفین به بن بست رسیده است. واشنگتن از پکن خواسته تا تغییراتی اساسی در قوانین خود ایجاد کند، و پکن نیز گفته هیچ اقدامی را که به منافعش آسیب بزند نخواهد پذیرفت.

بر اساس آمارهای آژانس بین المللی انرژی، آمریکا و چین در سه ماهه نخست امسال مجموعا ۳۴ درصد کل نفت جهان را مصرف کرده اند.

آبهیشک کومار، تحلیلگر بازار نفت در لندن گفت: جنگ تجاری میان آمریکا و چین در حال تشدید شدن است و این موجب شده تا رشد قیمت نفت محدود شود.

وی افزود: فعالان بازار از نزدیک در حال رصد کردن اقدامات تلافی جویانه چین در واکنش به افزایش تعرفه ها از سوی آمریکا هستند. به گفته کومار این اختلافات می تواند به ضرر اقتصاد جهانی و تقاضای جهانی نفت تمام شود.

در همین حال شرکت های انرژی آمریکایی هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری نفتی را برای سومین هفته در طی ۴ هفته اخیر کاهش دادند. شرکت های تولید کننده نفت در آمریکا سرمایه گذاری در بخش حفاری های جدید را کاهش داده اند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها