شمش روی

در سال‌های گذشته، کره جنوبی در رتبه اول صادرات شمش روی در دنیا  قرار گرفت. این کشور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شمش روی در دنیا است که ماده اولیه اصلی مورد نیاز برای این صنعت (کنسانتره روی) را از طریق واردات تامین می‌کند. بخشی از شمش روی تولیدی این کشور در صنایع داخلی آن همچون صنعت گالوانیزه به مصرف رسیده و بخشی نیز صادر می‌شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین و بر اساس اطلاعات سازمان تجارت جهانی، در سال ۲۰۱۸ میلادی معادل ۵ میلیون و ۵۰۴ هزار تن شمش روی در دنیا مورد معامله قرار گرفت که این رقم نسبت به تجارت شمش روی در سال ۲۰۱۷ کاهش یک درصدی داشت.

بزرگترین صادرکنندگان شمش روی دنیا در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نشان می دهد که در سال ۲۰۱۸ میلادی کره جنوبی با صادرات ۵۸۹ هزار و ۶۶۵ تن شمش روی در رتبه اول صادرات این محصول قرار گرفت. کره جنوبی جزو کشورهای معدنی روی نیست، از همین رو ماده اولیه مورد نیاز تولید شمش روی را از طریق واردات تامین می‌کند. این کشور در سال جاری میلادی با واردات ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تن سنگ و کنسانتره روی در رتبه دوم واردات این محصول قرار گرفت. کره جنوبی یکی از مصرف‌کننده‌های بزرگ شمش روی دنیا بوده و علاوه بر مصرف بخشی از تولیدات این کشور به سایر نقاط دنیا به فروش می‌رسد. بخش قابل توجهی از شمش روی تولیدی در کره جنوبی صادر می‌شود که صادرات عمدتا به مقاصد چین (۲۳.۳ درصد)، هند (۲۱.۵ درصد)، ویتنام (۱۱.۳ درصد) و اندونزی (۷.۳ درصد) انجام می‌شود.

کانادا دومین صادرکننده شمش روی دنیا است. بالغ بر ۱۰.۳ درصد از تجارت جهانی شمش روی دنیا در سال ۲۰۱۸ به این کشور تعلق داشت. کانادا در زمره ۱۰ کشور برتر به‌ لحاظ ذخایر معدنی روی دنیا قرار دارد و بر اساس اطلاعات سازمان‌ زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا، ۲.۶ درصد از تولید معدنی این فلز به این کشور تعلق داشته است.  همچنین این کشور در زمره بزرگترین واردکنندگان سنگ و کنسانتره روی دنیا قرار دارد. عمده شمش روی تولیدی در کانادا (حدود ۹۳ درصد) به ایالات متحده آمریکا صادر و مابقی به کشورهایی همچون تایوان، مالزی و... صادر می‌شود. بلژیک سومین صادرکننده شمش روی در دنیا است. عمده محصول تولیدی در این کشور به مقاصد آلمان (۲۴ درصد)، ایتالیا (۱۳ درصد)، هلند (۱۲ درصد) و چین (۱۱ درصد) فرستاده می‌شود.

بزرگترین واردکنندگان شمش روی در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ و میزان واردات هر کشور نشان می دهد که چین‌، ایالات متحده آمریکا، آلمان، هلند، بلژیک، ترکیه، تایوان و ایتالیا بزرگترین واردکنندگان شمش روی دنیا بودند.

مصرف بالای فلز روی در چین سبب شده است تا این کشور به بزرگترین واردکننده کنسانتره و شمش روی در دنیا و همچنین بزرگترین تولیدکننده شمش روی دنیا بدل شود. گفتنی است میزان واردات شمش روی چین در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال قبل رشد ۴.۹ درصدی داشت. ایالات متحده آمریکا نیز در رتبه دوم واردات شمش روی دنیا قرار گرفت. میزان واردات شمش روی این کشور در سال ۲۰۱۸ با ۱۲.۶ درصد رشد به ۷۰۵ هزار و ۱۶۶ تن رسید. کانادا، مکزیک، پرو و اسپانیا بزرگترین تامین‌کنندگان شمش روی این کشور در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها