چین

معاملات امروز بورس های جهانی کاملا تحت تاثیر اخبار مذاکرات تجاری قرار گرفت.

به گزارش «کالاخبر»، به نقل از سی ان بی سی، تشدید اختلافات تجاری بین آمریکا و چین بار دیگر موجب افزایش نگرانی معامله گران از روند آتی بازار شده است. چین در پاسخ به اعمال تعرفه‌های جدید آمریکا اعلام کرد تعرفه بر واردات کالاهایی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار از آمریکا را افزایش خواهد داد و آمریکا نیز تهدید کرده است تمام کالاهای چینی را مشمول تعرفه خواهد کرد.

در بورس وال استریت، شاخص "داو جونز" که مهم‌ترین شاخص بورسی آمریکا محسوب می‌شود با ریزش سنگین ۶۱۷.۳۸ واحدی (معادل ۲.۴ درصد) در سطح ۲۵ هزار و ۳۲۴ واحد بسته شد. این ریزش که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون مشاهده نشده بود محدود به داو جونز نبود و شاخص "نزدک کامپوزیت" نیز با ریزش سنگین ۳.۴ درصدی تا محدوده ۷۶۴۷.۰۲ واحد عقب نشست.

قبل از اقدامات جدید چین و آمریکا، بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار انتظار امضای یک توافق جدید بین طرفین را داشتند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تلویحاً به خبرنگاران گفته است مهلتی دو تا سه هفته‌ای را برای تعیین تکلیف نتایج مذاکرات در نظر گرفته است.

بورس‌های چین نیز روز بسیار بدی را سپری کردند به گونه‌ای که شاخص‌های "شانگهای کامپوزیت" ۰.۴۴ درصد و "شنژن کامپوزیت" بیش از ۰.۲۶ درصد ریزش کردند. در هنگ کنگ شاخص "هانگ سنگ" کار خود را با ریزش ۲ درصدی به پایان رساند.

در دیگر معاملات مربوط به آسیا، شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ۱.۱۹ درصد عقب نشست که در این بین نمادهای بانکی ریزش سنگینی داشتند. شاخص "کسپی" بورس سئول کره جنوبی ۰.۱ درصد و شاخص "ای اس ایکس" بورس سیدنی ۱.۱۴ درصد در مقایسه با روز قبل کاهش یافتند.

در معاملات طلای سیاه، قیمت‌ها بر خلاف بورس رو به صعود بود به گونه‌ای که هر بشکه نفت برنت با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۷۰.۳۱ دلار و هر بشکه نفت برنت با ۰.۲ درصد افزایش به ۶۱.۱۶ دلار رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها