عکس

قیمت طلا در پی تصميم فدرال رزرو آمريكا مبني بر ثبات نرخ بهره با افزايش روبه رو شد اما بخشی از رشد شب گذشته اونس، امروز تحت تاثیر افزایش شاخص سهام آسیا و قیمت جهانی نفت از دست رفته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، پس از آنکه فدرال  رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده و تعداد افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده را از ٤ به ۲ بار کاهش داد، قیمت جهانی طلا شب گذشته با افزایش روبرو شد.

براساس این گزارش، کاهش ارزش دلار و رشد قیمت جهانی طلا در شب گذشته در شرايطي بود كه امروز پنج شنبه، قیمت طلا تحت تاثیر افزایش شاخص سهام آسیا و قیمت جهانی نفت با افت روبرو شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۵۵ دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته با افزایش ۲.۵ درصدی به بیش از ۱۲۶۴ دلار رسید که این میزان افزایش در ۵ هفته اخیر بی سابقه بوده است.

رونالد لیونگ تاجر بزرگ بورس هنگ کنگ در این باره تاکید کرد: بازار طلا پس از انتشار نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو با جهش بزرگی روبرو شد ولی بخشی از این افزایش قیمت طلا امروز از دست رفته است.

وی در ادامه افزود: به نظر من قیمت طلا در کوتاه مدت بین ۱۲۲۵ تا ۱۲۸۰ دلار در نوسان خواهد بود.

فدرال رزرو آمریکا تصمیم گرفته است تا در پایان نشست روز گذشته خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند. در حالی که فدرال رزرو در نشست دسامبر اعلام کرده بود که قصد دارد طی سال ۲۰۱۶ میلادی نرخ بهره را ۴ بار افزایش دهد ولی این تعداد در پایان نشست روز گذشته ۲ بار اعلام شده است.

از سویی قیمت طلا به شدت نسبت به گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا واکنش نشان می دهد. نوسانات شاخص سهام و قیمت نفت و همچنین نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان موجب شده است تا قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۱۶ تاکنون بیش از ۱۸ درصد افزایش یابد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازار طلا ، قیمت طلا در روزهای آینده نیز تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار شاخص سهام در بازارهای بین المللی و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

 

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها