نیکزادی پناه

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: این روزها شاهد اختلاف قیمت شدید محصولات کشاورزی از سر مزرعه تا بازار و رسیدن به دست مصرف کننده هستیم که سود اصلی در این میان را واسطه ها می برند، این خلاء بزرگ را می توانیم با عرضه این محصولات در بورس و واقعی شدن قیمت ها و خرید مستقیم مصرف کنندگان پر کنیم.

به گزارش «کالاخبر»، حبیب الله نیکزادی پیرامون ضرورت عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا به خبرگزاری میزان گفت: در حال حاضر کشاورزان به یک بازار امن و قابل اطمینان نیاز دارند تا سود اصلی از تولید محصولاتشان را به شکل شفاف و منطقی دریافت کنند که بهترین بازار در کشورمان برای تحقق این اتفاق، بورس کالاست.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: یکی از مزیت های مهم ساز و کار بورس این است که تولید کنندگان از واسطه های پرشمار بخش کشاورزی در امان می مانند و می توانند به صورت مستقیم کالاهایشان را با قیمت واقعی بفروشند؛ در این زمینه دولت باید زمینه ها را برای عرضه انواع محصولات کشاورزی در بورس فراهم کند تا دیگر شاهد زیان کشاورزان و سود دلالان نباشیم.

نیکزادی در ادامه با بیان اینکه دادوستد محصولات کشاورزی همچنان به شیوه سنتی در حال انجام است گفت: ما ناگزیر هستیم برای ساماندهی بازار و همچنین ارتقای جایگاه ایران در تولید محصولات کشاورزی و عرضه آن در بازارهای بین المللی از ساز و کار مدرن همچون بورس کالا استفاده کنیم که امیدواریم این اتفاق با محصول زعفران آغاز شود. 

وی تصریح کرد: عرضه محصولات کشاورزی به شکل مستمر وبا حجم بالا در بورس رفته رفته می تواند از لحاظ بسته بندی و ایجاد برندهای بین المللی برای محصولات کشاورزی ایرانی مفید باشد و تاکید می‌کنم که به این موضوع باید به شکل ویژه و جدی‌ ورود کرد.

به گفته این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس،  بازاریابی ما در بخش کشاورزی همچنان به شیوه سنتی است به این معنا که یک تولیدکننده برای پیدا کردن مشتریان خود مجبور است شخصاً اقدام کند و بازار فروش خود را رونق دهد. در این زمینه نیز بهترین راهکار در جذب مشتری، عرضه محصولات در بورس کالاست و در واقع به دلیل قرارگرفتن محصولات روی‌ تابلوی بورس، نیاز به بازاریابی تولیدکنندگان به حداقل می رسد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: متاسفانه با وجود همه مزیت های ذکر شده، نتوانستیم آنطور که باید از ظرفیت های بورس کالا استفاده کنیم که اگر موج‌ عرضه ها با کمک دولت و به خصوص‌ وزارت جهاد کشاورزی شروع شود، استانداردهای لازم در صنعت بسته بندی، سردخانه ها و برند سازی نیز در مسیر اصلاح قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها