• ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
  • کد خبر: 24534
نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۴۱ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش به ۷۲ دلار و ۲۱ سنت رسید اما رشد قیمت هفتگی حدودا دو درصدی را به ثبت رساند که اولین رشد هفتگی در ۳ هفته گذشته بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، روز جمعه قیمت جهانی‌نفت به دلیل نگرانی از افت تقاضا کاهش داشت اما به دلیل تشدید نگرانی ها از تبعات اختلافات سیاسی میان تهران و واشنگتن رشد قیمت هفتگی را به ثبت رساند.

در حالی که وزیر امور خارجه ایران در تلاش برای مقابله با تحریم های آمریکا و نجات توافق هسته ای است، تهران در واکنش به اعزام ناو جنگی آمریکا به منطقه گفته به راحتی قادر به هدف قرار دادن کشتی های جنگی آمریکا در خلیج فارس است.تحریم ها علیه ایران موجب شده تا صادرات نفت این کشور در ماه می باز هم کاهش یابد 

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۴۱ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش به ۷۲ دلار و ۲۱ سنت رسید اما رشد قیمت هفتگی حدودا دو درصدی را به ثبت رساند که اولین رشد هفتگی در ۳ هفته گذشته بود.​قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با ۱۱ سنت کاهش به ۶۲ دلار و ۷۶ سنت رسید و رشد هفتگی حدودا ۱.۷ درصدی را پشت سر گذاشت.

روز جمعه افت شاخص ها در بورس آمریکا به دلیل نگرانی از تشدید تنش تجاری بین آمریکا و چین موجب شد تا قیمت نفت افت کند.

رسانه های چینی موضع سرسختانه ای در قبال اختلافات تعرفه ای دو کشور گرفته و نوشته اند جنگ تجاری تنها موجب قدرتمند تر شدن چین خواهد شد و هرگز این کشور را به زانو در نخواهد آورد.

در تازه ترین تحولات منطقه خاورمیانه، ائتلاف به رهبری عربستان چندین حمله هوایی را علیه مواضع حوثی ها در یمن انجام داد و چندین غیرنظامی را به خاک و خون کشید. افزایش تنش ها در منطقه ترس از ایجاد اختلال در عرضه نفت را افزایش داده و موجب بالا رفتن قیمت ها شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها