بازار فولاد

گزارش هفتگی بازارهای فولاد منتشر شد.

سنگ آهن

به گزارش «کالاخبر»،هفته گذشته قیمت سنگ آهن وارداتی در چین بیش از ۴ دلار رشد داشت و از ۱۰۰ دلار هر تن سی اف آر بیشتر شد و تا ۱۰۵ دلار هم بالا رفت که ۵ سال گذشته بی سابقه بوده است.

تولید چینی ها بالا بوده و نگرانی از محدودیت عرضه تولید کنندگان بزرگ ادامه دارد از این رو قدرت فروشنده ها بالا رفته است. آخرین موجودی سنگ آهن بنادر چین نیز برای ششمین هفته متوالی نزولی بوده ۱.۶۵ میلیون تن کاهش داشته و  ۱۳۱.۷ میلیون تن ثبت شده است.

در بازار سنگ آهن صادراتی ایران آخرین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۱ درصد از  ۵۶.۴  دلار به ۵۵.۲  دلار هر تن فوب رسید. سنگ آهن هماتیت صادراتی خلوص  ۶۱ درصد ایران نیز از  ۵۴.۸ دلار به ۵۳.۶ دلار هر تن فوب رسید.

قراضه

در هفته ای که گذشت قراضه وارداتی سنگین کلاس ۱ و ۲ خلوص ۲۰-۸۰ در ترکیه تا ۷ دلار رشد داشت و ۲۹۴ دلار هر تن سی اف آر شد در حالی که انتظار می رفت قیمت ها کاهش یابد.

کره جنوبی قیمت خرید قراضه از ژاپن را ۵ دلار دیگر پایین آورده به ۲۷۸ دلار هر تن فوب رساند. قیمت قراضه سنگین کانتینری وارداتی در تایوان ۲۸۰ دلار هر تن سی اف آر ثبت شده که در ثبات بوده است. متوسط قیمت قراضه وارداتی در شرق آسیا ۵ دلار افت داشته ۳۰۴ تا ۳۰۷ دلار هر تن سی اف آر شنیده شد.

در بازار داخلی آمریکا نیز قراضه خرد شده ۲۹۷ دلار هر لانگ تن ثبت شد.

بیلت

متوسط قیمت بیلت صادراتی سی آی اس هفته گذشته ۴۲۰ تا ۴۲۵ دلار هر تن فوب و در ثبات بود ولی عرضه کننده ها با توجه به جو مثبت بازار قراضه ترکیه از تخفیف زیاد اجتناب می کردند و به آینده بازار امیدوار تر شده اند. در جنوب شرق آسیا نیز بیلت سی آی اس با ۵ دلار افت نسبت به معاملات قبلی در ۴۵۵ تا ۴۶۰ دلار هر تن سی اف آر معامله شد. در ترکیه نیز درخواست خرید بیلت سی آی اس از ۴۲۰ دلار به ۴۳۰ دلار هر تن سی اف آر بهبود داشت. البته قیمت های پیشنهادی به ترکیه تا ۴۶۰ دلار هر تن سی اف آر نیز شنیده شده است.

در بازار داخلی ترکیه نیز بیلت ۴۳۵ تا ۴۴۵ دلار هر تن درب کارخانه بود و تا ۵ دلار تخفیف نیز داده می شد.

بیلت صادراتی چین نیز در ۴۷۸ دلار هر تن فوب در ثبات بود که یک ماهی است که تغییر خاصی نداشته است.

مقاطع

میلگرد صادراتی چین هفته گذشته ۱۲ دلار افت قیمت را تجربه کرد و ۵۲۶ دلار هر تن فوب شد. تنش های تجاری بین چین و امریکا بازار را دچار رکود کرده است.

میلگرد صادراتی دریای سیاه در ۴۶۰ دلار هر تن فوب ثبات داشت و نسبت به یک ماه قبل تا ۷ دلار ارزان تر است.

در ترکیه نوسانات نرخ ارز همچنان بر بازار داخلی میلگرد تاثیرگذار بود و تا ۴۷۶ دلار هر تن درب کارخانه نیز شنیده شد. آمریکا قصد دارد تعرفه ۲۵ درصدی اضافه شده بر محصولات ترکیه را لغو کند از این رو بازار مثبت شده و چشم انداز خوش بینانه به خود گرفت.

در بازار داخلی اروپا میلگرد ۵ یورو افت داشت و ۵۲۰ یورو هر تن درب کارخانه شنیده شد.  میلگرد داخلی امریکا نیز ۶۹۵ دلار هر شورت تن درب کارخانه و ثابت بود.

ورق

بازار ورق سی آی اس به دلیل رکود ماه رمضان در بازارهای خریدار در سکوت به سر می برد و قیمت ورق گرم  بین ۴۷۰ تا ۴۹۵ دلار هر تن فوب بود. بازار نزولی پیش بینی شده است. قیمت نسبت به یک ماه قبل تا ۲۰ دلار ارزان تر شده است .

ورق گرم صادراتی چین از ۵۳۰ تا ۵۴۰ دلار هر تن فوب هفته قبل به ۵۲۰ تا ۵۲۵ دلار هر تن فوب رسید. افزایش تنش تجاری بین امریکا و چین و رشد تعرفه ها که از اول ژوئن اجرایی خواهند شد جو بازارها را ناآرام کرده است. در بازار داخلی چین آخرین قیمت ورق گرم ۵۸۰ تا ۵۸۱ دلار هر تن درب کارخانه ثبت شده که ۴ دلار هر تن افت داشت.

در بازار داخلی امریکا ورق گرم از ۶۴۰ دلار به ۶۲۱ دلار هر شورت تن درب کارخانه کاهش داشت. در بازار داخلی اروپا نیز ورق گرم با رشدی جزیی ۴۸۰ یورو هر تن درب کارخانه ثبت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها