• ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
  • کد خبر: 24685
نفت

به دنبال بروز نشانه هایی از اینکه اوپک تا پایان امسال محدودیت تولید را ادامه خواهد داد و در حالی که تنش ها بین ایران و آمریکا همچنان در سطح بالایی قرار دارد، قیمت نفت امروز در بازارهای جهانی افزایش داشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۰ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش به ۷۲ دلار و ۷ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۱۴ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش به ۶۳ دلار و ۲۴ سنت رسید.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: پس از آنکه خبرهایی در مورد قصد اوپک برای تداوم کاهش تولید منتشر شد، قیمت نفت امروز را افزایشی آغاز کرده است.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به اضافه روسیه و چند تولید کننده دیگر از ابتدای امسال تولید نفت خود را کاهش داده اند. قرار است این گروه از تولید کنندگان در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن در مورد سیاست تولیدی خود رایزنی کنند، اما به گفته منابع آگاه در درون اوپک، این کشورها در حال بررسی موکول کردن این نشست به روزهای ۳ و ۴ جولای هستند. عربستان به عنوان بزرگترین تولید کننده عضو اوپک از تمایل خود برای ادامه کاهش تولید سخن گفته است.

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر تهدید کرد در صورتی که ایران به منافع واشنگتن در خاورمیانه حمله کند با «نیروی عظیمی» مواجه خواهد شد. این تهدیدات ضد ایرانی پس از آن مطرح می شود که یک حمله راکتی در نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد اتفاق افتاد.

بانک ای ان زد در تحلیل خود نوشته که افزایش تنش ها در منطقه خاورمیانه به معنای نگرانی از اختلال در عرضه نفت با بالا رفتن قیمت ها در بازار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها