Gold-Bar.jpg

تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات شاخص سهام در بازارهای بین المللی و نرخ ارز قرار خواهد داشت.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت طلا که روز چهارشنبه پیش از اعلام نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو شده و به پایین ترین سطح در دو هفته اخیر رسیده بود، پس از اعلام نتایج نشست فدرال رزرو بار دیگر با افزایش روبرو شده و در پایان مبادلات روز جمعه به ۱۲۵۵ دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا تصمیم گرفته است تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند و تا پایان امسال نیز تنها ۲ بار نرخ بهره را افزایش دهد. فدرال رزرو در نشست دسامبر برای نخستین بار در ده سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است.

نظرسنجی کیتکونیوز نیز نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی معتقدند که قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش همراه خواهد شد.

جورج گرو تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آر بی سی تاکید کرد: بازارهای بین المللی پس از برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا منتظر اعلام آمارهای اقتصادی جدید هستند تا ببینند روند قیمت طلا چگونه رقم خواهد خورد. به نظر من قیمت طلا در روزهای آینده در محدود ۱۲۵۰ دلاری تثبیت خواهد شد. بهبود اوضاع بازار سهام و افزایش قیمت نفت می تواند فشار زیادی بر قیمت طلا وارد کند.

وی افزود: بازارهای مالی در روزهای گذشته با افزایش شاخص سهام روبرو شده و این مساله موجب امیدواری نسبی سرمایه گذاران شده است. این تحولات می تواند به ضرر قیمت طلا تمام شود. البته از سوی دیگر هرگونه شوک در بازار سهام و افت شاخص می تواند به نفع قیمت طلا باشد.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک تاکید کرد: روند نوسانات ارزش دلار آمریکا در روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت. بازار طلا در شرایط کنونی منتظر نوسانات ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی است.

برخی تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند که گرچه قیمت طلا شاید نتواند در روزهای آینده با افزایش چشمگیری روبرو شود ولی نقره این پتانسیل را دارد تا رشد فزاینده ای را تجربه کند.

ریچارد بیکر از موسسه سرمایه گذاری اورکا ریپورت تاکید کرد: نوسانات نرخ ارز در روزهای آینده مسیر قیمت طلا را مشخص خواهد کرد.

 

منبع: کیتکونیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها