مس

میزان تولید معادن مس شرکت های جهان طی دو ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱.۸ درصد کاهش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، تولیدکنندگان معادن مس جهان در ماه های ژانویه و فوریه ۲۰۱۹، حدود ۳ میلیون و ۱۸۷ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۳ میلیون و ۲۴۶ هزار تن بود.

از این میزان، یک میلیون و ۷۱۴ هزار و ۶۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۶۵۱ هزار و ۵۰۰ تن «آسیا»، ۳۵۴ هزار و ۴۰۰ تن «آفریقا»، ۲۸۶ هزار و ۱۰۰ تن «اروپا» و ۱۸۰ هزار و ۴۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

تولیدکنندگان جهانی مس طی ۲ ماهه نخست سال جاری میلادی، ۳ میلیون و ۸۵۳ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی، ۳ میلیون و ۸۶۹ هزار تن بود که نشان دهنده کاهش ۴۱ صدم درصدی است.

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۳ میلیون و ۹۵۲ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸میلادی (۳ میلیون و ۹۶۷ هزار تن)، حاکی از کاهش ۳۸ صدم درصدی است.

از سوی دیگر، قیمت جهانی مس که طی ماه های گذشته با افزایش مواجه شده بود، اکنون با کاهش حدود ۴۷۰ دلاری مواجه است، به طوری که قیمت این فلز از حدود ۶۵۰۰ دلار بر تن در ماه مارس ۲۰۱۸ به حدود ۵۹۴۶ دلار در تن طی روزهای اخیر رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها