هند

فعالان بازار فولاد می گویند، انتظار می رود که صنعت فولاد هند از پیروزی انتخاباتی «حزب اتحاد دموکرات ملی» سود ببرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از معدن ۲۴، ازجمله دلایل مثبت بودن نگاه ها به صنعت فولاد، افزایش سرمایه گذاری دولت در بخش های زیرساختی و مسکن است.حزب اتحاد دموکرات ملی توسط Bharatiya Janata که وابسته به Narendra Modi می باشد، رهبری می شود.

اولین تاثیر این انتخابات، افزایش تقاضای فولاد در داخل هند خواهد بود. گزارش های ماه آوریل به کابینه هند نشان می دهد کاهش تقاضا به علت انتخابات یکی از عواملی بود که باعث کاهش عرضه محصولات فولادی به بازار شد.

مدیر اجرایی فولاد اسار (Essar) Vikram Amin، اظهار داشت: از روند فعلی انتخابات به نظر می رسد که رای دهندگان هندی قاطعانه به یک دولت قوی رای داده اند که سبب تداوم سیاست ها و تقویت اقتصاد شده که ضامن رشد اقتصادی هند است.

وی گفته: پیش بینی می شود که در بخش های املاک و مستغلات و زیرساخت های هند تا سال ۲۰۲۵ بالغ بر ۶۵۰ میلیارد دلار تزریق گردد و تا سال ۲۰۲۸ این رقم به بیش از ۸۵۰ میلیارد دلار و تا سال ۲۰۳۰ به یک تریلیون دلار (هزار میلیارد دلار) برسد.در سال های گذشته محرک اصلی فولاد در هند سرمایه گذاری عمومی در بخش زیرساخت ها به ویژه جاده ها، راه آهن و زیرساخت های شهری، فرودگاه ها، خانه های ارزان و مقرون به صرفه و بنادر بوده است.

مدیر کل موسسه توسعه و رشد فولاد Sushim Banerjee گفت که ادامه روند رو به رشد در توسعه زیرساخت ها پس از انتخابات و اعلام نتایج به افزایش تقاضای فولاد کمک خواهد کرد.

دولت هند رسیدن به هدف تولید ۳۰۰ میلیون تن فولاد در افق ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۱ را برنامه ریزی کرده است. هدف این است که تولید فولاد خام هند با رشد ۳.۳ درصد از ۱۰۳.۱۳ میلیون تن در سال قبل به ۱۰۶.۵۶ میلیون تن در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ برسد.با ادامه فعالیت دولت مودی، تغییر فوری در سناریوی صنعت فولاد اتفاق نخواهد افتاد و در واقع صنعت می تواند به رشد بیشتر با توجه به توسعه زیرساخت ها که یکی از چارچوب های سیاست مودی بود امیدوار باشد.

دکتر Sanak Mishra عضو هیئت تحقیق و فناوری فولاد هند گفت: دولت هند معتقد است چون دولت مودی در مسیر شهرسازی و توسعه شهری قرار دارد لذا فولاد بیشتری مورد نیاز خواهد بود و این امر چشم انداز صنعت فولاد را امیدوارکننده می کند.

گزارش ماه آوریل کابینه همچنین نشان می دهد در نشست مجمع جهانی نیز موضع وزارت فولاد هند تاکید شده که این کشور یک کشور در حال توسعه است و درنتیجه ظرفیت فولاد در آن نیازمند رشد است چراکه تقاضا در آن افزایشی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها