• ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
  • کد خبر: 24936
مس

شیلی با ۱۷۰ میلیون تن ذخایر مس در صدر جهان قرار دارد. این کشور با روند استخراج کنونی تا ۱۰۰ سال آینده ذخیره دارد. پس از شیلی، استرالیا و پرو قرار دارند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، وب سایت Investing News اعلام کرد که از مجموع ۸۳۰ میلیون تن ذخایر جهانی مس، شیلی با در اختیار داشتن ۱۷۰ میلیون تن ذخایر فلزسرخ (تقریبا ۲ برابر دخایر مس پرو )، در سال ۲۰۱۸میلادی در صدر جهان ایستاد. این میزان ذخایر با روند استخراج کنونی، تولید مس این کشور را تا ۱۰۰ سال آینده تضمین خواهد کرد.

همچنین شیلی با تولید ۵.۸ میلیون تن مس در سال ۲۰۱۸ بزرگترین تولیدکننده فلز سرخ در جهان شد. مس نقش مهمی در اقتصاد شیلی دارد و حدود ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. افزایش قیمت مس، اقتصاد شیلی را به یکی از قویترین اقتصادهای آمریکای لاتین تبدیل کرد.

معدن اسکوندیدا متعلق به شرکت بی اچ پی بیلیتون، یکی از بزرگترین معادن کشور شیلی به شمار می رود.همچنین استرالیا با برخورداری از ۸۸ میلیون تن ذخایر مس تقریبا ۱۳ درصد کل ذخایر را در اختیار داشته و در رتبه دوم جهان قرار دارد.

پرو دومین کشور تولیدکننده مس در سال ۲۰۱۸ است که با ۸۳ میلیون تن ذخایر فلز سرخ در رتبه سوم جهان قرار دارد. این کشور طی سال گذشته میلادی ۲.۴ میلیون تن مس تولید کرد.

همچنین روسیه و اندونزی به ترتیب با در اختیار داشتن ۶۱ میلیون تن و ۵۱ میلیون تن ذخایر مس در رتبه های چهارم و پنجم جهان جای دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها