انتشار

تعداد ۱۹ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۷۹۰ قرارداد اوراق سلف موازی استاندارد پلی اتیلن سنگین فیلم پتروشیمی ایلام به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد ریال در حالی امروز در بورس کالای ایران عرضه شد که کل این اوراق طی ۲۴ دفعه معاملاتی به قیمت پایانی ۱۰۳ هزار و ۶۲ ریال به فروش رسید تا تامین مالی این شرکت پتروشیمی در بورس کالا با موفقیت به پایان برسد.

به گزارش «کالاخبر»،  پتروشیمی ایلام در روز جاری به منظور تامین مالی ۲۰۰۰ میلیارد ریالی، اقدام به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد پلی اتیلن سنگین فیلم۷۰۰۰ F در بورس کالای ایران کرد که کل این اوراق در قیمت ۱۰۳ هزار و ۶۲ ریال با موفقیت انجام شد.

گفتنی است معاملات ثانویه این اوراق از تاریخ ۱۲ خرداد لغایت ۱۱ آذر ۹۹ ادامه خواهد داشت.

براساس اطلاعیه عرضه، قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه برابر است با بازارگردانی به روش قیمت بازار با دامنه مظنه ۲ درصد؛ همچنین بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتیکه دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت « ۱۲۷.۷۵ درصد قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کنند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران بازدهی ۱۸ ماهه حداقل ۲۷.۷۵ درصدی خواهد داشت. اما درصورتیکه شرکت پتروشیمی ایلام نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت «۱۲۸.۵ درصد قیمت پایه در عرضه اولیه » اقدام کند، بازدهی ۱۸ ماهه اوراق سلف در سررسید حداکثر ۲۸.۵ درصد خواهد بود.

بر اساس اطلاعیه صادره، زمان سررسید اوراق ۱۸ ماه پس از عرضه اولیه بوده و دوره تحویل حداکثر یک ماه پس از سررسید اوراق است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها