551766_975.jpg

اسحاق جهانگیری از حرکت تأمین مالی کشور به سمت بازار سرمایه خبر داد و بر تک نرخی شدن ارز در سال ۹۵ تأکید کرد.

به گزارش«پايگاه خبری بورس كالای ايران»، معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه در سال جاری به دنبال اصلاحات ساختاری در حوزه اقتصادی کشور خواهیم بود، گفت: تک نرخی کردن ارز را در سال جاری اجرایی می کنیم. اسحاق جهانگیری در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار داشت: در سال ۹۵ به دنبال آن هستیم که رونق اقتصادی به کشور برگشته و موانع پیش پای تولید نیز برداشته شود.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه در سال ۹۵ کانال مهم تامین منابع مالی برای طرح های بزرگ کشور خواهد بود گفت: منابع سرمایه گذاری خارجی زیادی در سال جدید به سوی کشور جذب می شود و ورود هیات های تجاری به کشور به معنای آن است که کشورهای دنیا، ایران را به عنوان کانون مهم توسعه می دانند.

معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: ایران مهمترین کانون توسعه است که در مقطع زمانی کنونی می تواند هم توسعه یابد و هم اقتصاد دنیا را تکان دهد و به همین دلیل خیلی ها علاقه مند به همکاری با ایران هستند.

وی گفت: منابع خارجی نیز در سال ۹۵ یکی از مهمترین راهکارهای سرمایه گذاری در کشور خواهد بود.

جهانگیری با تاکید بر اینکه سیستم بانکی باید به رسالت خود عمل کند ،افزود: امسال به کاهش تورم، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، جذب منابع خارجی، تک نرخی کردن ارز و ورود جدی تر بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری توجه ویژه ای صورت می گیرد.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی به دنبال آن است که اقتصاد کشور را در برابر اتفاقاتی که در اقتصاد دنیا رخ می دهد، مقاوم کند و اقتصاد کشور باید در برابر تکان های خارجی مصون باشد.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: نباید از سیاست های اقتصاد مقاومتی برداشت های شخصی، فردی و دستگاهی صورت گیرد زیرا این سیاست ها، مجموعه سیاست های برای اداره کشور و اقتصاد کشور است و ۲۴ بند در این راستا ابلاغ شده است و این بندها باید برای مدیران به اصول اصلی تبدیل شود.

وی ایستادگی در برابر تحریم ها را از دیگر اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: دشمنان گاهی با زبان بی ادبی از تشدید تحریم ها صحبت می کنند و همواره تاکید کرده ایم که باید با مردم ایران اسلامی با زبان تکریم سخن گفته شود.

جهانگیری برون گرایی، درون زایی، مردمی بودن، دانش گرایی و عدالت بنیان بودن را از مهمترین رویکردهای سیاست های اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: مجموعه ارکان نظام مخاطب رویکردهای سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال ۹۵ به عنوان 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' از ابتدای امسال به دنبال گزارش گیری می رویم تا بدانیم که کدام دستگاه در مسیر اقتصاد مقاومتی خوب کار کرده و کدام دستگاه بد عمل کرده است.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: مدیری که در مسیر اقتصاد مقاومتی خوب عمل نکند، می تواند عزل شود و مدیری که خوب عمل کند می توان نشان بگیرد. وی عنوان کرد: اقتصاد مقاومی در سال ۹۵ موضوع اصلی کاری همه دستگاه های اجرایی است و استان ها باید در این حوزه با هم رقابت کنند. وی تصریح کرد: در طول ۳۰ سال گذشته هیچ سالی به اندازه سال ۹۴ از نظر اقتصادی و درآمدی برای دولت سخت نبوده و این امر در دوران جنگ هم وجود نداشته است.

جهانگیری گفت: اگر مردم به دولت و مدیران اعتماد نداشتند و تصور می کردند که این کاهش قیمت نفت در بازار ارز تاثیر می گذارد ببنید که چه اتفاقی رخ می داد. وی تاکید کرد: امسال در قیمت ارز هیچ اتفاق ویژه ای رخ نداد و نرخ تورم روند کاهشی خود را طی کرد و این موارد اتفاقات بزرگی است که رخ داده است.

 

منبع: اگزیم نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها