نفت

تولید نفت روسیه ماه میلادی گذشته در پی بحران آلودگی نفت، به پایین‌ترین میزان در ۱۱ ماه اخیر سقوط کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، آمار وزارت انرژی روسیه نشان داد تولید نفت این کشور در ماه مه به ۱۱.۱۱ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ۱۱.۲۳ میلیون بشکه در روز در آوریل کاهش نشان داد و پایین‌ترین سطح تولید از ژوئن سال ۲۰۱۸ بود.

تولید نفت روسیه به تن در ماه مه به ۴۷.۰۰۴ میلیون تن در مقایسه با ۴۵.۹۷۵ میلیون تن در آوریل رسید.

این کاهش تولید عمدتاً به دلیل آلودگی نفت در خط لوله صادرات نفت دروژبا بود که برای انتقال یک میلیون بشکه در روز یا معادل یک درصد از تقاضای جهانی برای نفت مورد استفاده قرار می‌گرفت.

این خط لوله که در دهه ۱۹۶۰ ساخته شد، نفت روسیه را به اروپا شامل کشورهای آلمان، مجارستان، لهستان و اسلواکی منتقل می‌کند.روسیه انتظار دارد پاکسازی این خط لوله شش تا هشت ماه به طول بینجامد.

همچنین اوپک و سایر تولیدکنندگان بزرگ شامل روسیه با هدف متعادل کردن بازار جهانی توافق کرده‌اند تولیدشان را به مدت شش ماه مجموعاً ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کنند. سهم روسیه از این کاهش تولید که سطح تولید اکتبر ۲۰۱۸ را مبنا قرار داده، ۲۲۸ هزار بشکه در روز است که سقف تولید روسیه را ۱۱.۱۸ میلیون بشکه در روز قرار می‌دهد.

قرار است مقامات اوپک و روسیه اواخر ماه میلادی جاری برای بازنگری در سیاست تولید نفت برای نیمه دوم سال در وین دیدار کنند.

طبق نظرسنجی رویترز، عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده عضو اوپک است تولیدش را در ماه مه بالا برد اما افزایش تولید این کشور برای جبران صادرات کمتر ایران کافی نبود.

نظرسنجی رویترز نشان داد تولید اوپک که متشکل از ۱۴ عضو است در ماه مه به ۳۰.۱۷ میلیون بشکه در روز رسید که ۶۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با آوریل کاهش داشت و پایین‌ترین میزان تولید اوپک از سال ۲۰۱۵ بود.

بر اساس گزارش رویترز، تولید گاز طبیعی روسیه در ماه میلادی گذشته ۶۳.۲۸ میلیارد متر مکعب یا معادل ۲.۰۴ میلیارد متر مکعب در روز بود که در مقایسه با ۶۴.۳ میلیارد متر مکعب در آوریل کاهش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها