جنگ تجاری

با تشدید جنگ تجاری، آمریکا از روز شنبه به وقت این کشور (شنبه شب به وقت تهران)، دریافت تعرفه‌های جدید ۲۵ درصدی از ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را در بنادر این کشور آغاز کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، با تشدید جنگ تجاری، آمریکا از روز شنبه به وقت این کشور (شنبه شب به وقت تهران)، دریافت تعرفه‌های جدید ۲۵ درصدی از ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را در بنادر این کشور آغاز کرد. این اقدام کمی بعد از این انجام شد که چین هم تعرفه‌های تلافی‌جویانه ۲۵ درصدی خود بر ۶۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی را اجرایی کرد.

رییس‌جمهور آمریکا در ۱۰ می، دستور افزایش تعرفه‌های کالاهای چینی را صادر کرده بود، اما برای این‌که محموله‌های دریایی‌ای که قبل از این تاریخ از چین رهسپار شده بودند، مهلتی در نظر گرفت تا آنها شامل تعرفه قبلی ۱۰ درصدی شوند.

دفتر نماینده تجاری آمریکا، در ۱۵ می، طی فرمانی تاریخ ۱ ژوئن را آخرین مهلت برای رسیدن این محموله‌ها به آمریکا تعیین کرد و پس از این تاریخ اداره کالا و امنیت مرزی آمریکا، دریافت تعرفه ۲۵ درصدی را آغاز کرد.

قبل از این هم راس ساعت ۱۹:۳۰ روز شنبه، چین هم اجرای دریافت تعرفه‌های ۲۵ درصدی اعلام شده در ۱۳ می، بر ۶۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی را آغاز کرده بود.

پس از پایان آخرین دور مذاکرات تجاری در ۱۰ می، هیچ تاریخی برای دور جدیدی از مذاکرات، بین مقامات چین و آمریکا تعیین نشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها