سبحانی فر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که با تقویت بازار سرمایه و به خصوص بورس کالا، باید نقش بازارهای غیررسمی و واسطه گری و سفته بازی در اقتصاد را کمرنگ کنیم که این امر به رونق و شکوفایی تولید ملی کمک شایانی می کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، رمضانعلی سبحانی فر گفت: یکی از موضوعاتی که در ایران باید به طور جدی پیگیری شود، شیوه‌های تزریق سرمایه در گردش است. کشورهای توسعه‌یافته، تنوع قابل‌توجهی را در شیوه‌های اجرای سیاست افزایش سرمایه در گردش در پیش گرفته‌اند. برای مثال، تقویت بازار سرمایه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این کشورها در دست اجراست.

نماینده مردم سبزوار ادامه داد: بازار سرمایه با ابزارهای متنوع مالی که در اختیار دارد می تواند سرمایه گذاران را جذب کرده و از طریق انتشار اوراق مالی در زمینه فروش کالاهای شرکت ها و اوراق برای تامین سرمایه در گردش و همچنین پذیرش و عرضه سهام شرکت ها کمک شایان توجهی به رونق تولید کند.

سبحانی فر با تاکید بر اینکه تقویت بورس، گامی بزرگ دررونق تولید و عبور صنایع  از تحریم ها خواهد بود، گفت: بهتر است مردم و سرمایه گذاران به جای سرمایه گذاری در بازارهای غیر رسمی و فعالیت های  واسطه گری وسفته بازی، با ورود به بازارهای شفافی همچون بازار سرمایه و بورس کالا ، هم ریسک ها را پوشش دهند، هم به طور سالم سود کسب کنند و  از همه مهمتر در رونق و شکوفایی تولید ملی نقش تعیین کننده ای داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: رونق تولید و رفع محدودیت های داخلی  زمانی اتفاق می‌افتد که مسئولان وزارت صمت، بانک مرکزی، مردم و همه پای کار بیایند، دستگاه‌های دولتی نیز باید کار را به مردم واگذار کنند. در این صورت است که حمایت از تولید داخلی صورت می‌گیرد.

سبحانی فر با تاکید براینکه باید کارگروهی در دولت تشکیل شود تا گره های تولید را بازکند، گفت: بخشی از مشکلات صنایع و تولید، تحریم ها و محدودیت های داخلی است، که باید رفع شود .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در سال های اخیر شاهدیم که تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی به کشور صدمه زده است؛ به همین خاطر اولین اقدام برای خروج  از رکود و شکوفایی اقتصادی، شکستن محدودیت های داخلی است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید همه نیروها برای شکستن تحریم‌های داخلی بسیج شود، اظهار داشت: وقتی اراده دولت نیز عبور از  تحریم‌ها است باید با حمایت از دولت نخستین قدم‌ها را برای حذف تحریم‌های داخلی برداریم. مجلس نیز در بحث قانون گذاری و نظارت بر روند رفع موانع و مشکلات پیش روی تولید و صنایع، از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها