n00031160-b.jpg

کاهش تقاضا، کماکان اصلی ترین تهدید تولیدکنندگان و بهای مس در بازارهای جهانی است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بزرگان صنعت مس جهان اعلام کردند که برای خروج از وضعیت بحرانی فعلی، تولید خود را برای سال های آتی کاهش خواهند داد.

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی بلومرگ، تاکنون ۱۵ تولیدکننده مس در دنیا اعلام کرده اند که با هدف تقویت بازار و مدیریت هزینه های خود، در مجموع ۵۱۷ هزار تن از تولید خود را کاهش می دهند تا بازار به تعادل عرضه و تقاضا دست یابد.

تحلیل ها نشان می دهد که ۲۰درصد تولیدکنندگان مس دنیا با قیمت فعلی در محدوده زیان دهی قرار دارند و به رغم افت تولید، تحت فشار توقف کامل و خروج از بازار هستند.

طی سال های گذشته تجربه نوسان بهای فلز سرخ نشان داده است که تغییرات بهای این کالا بیش از آنکه به داده های بنیادین و عرضه و تقاضا مربوط باشد به شرایط دیگری همچون وضعیت کلی در اقتصاد جهانی وابسته بوده است. بهای فلز سرخ طی سال جاری افت بیش از ۲۷ درصد را تجربه کرده و به کمترین مقدار خود از ماه مه ۲۰۰۹ رسیده است.

روند قيمت مس در سال ٢٠١٦ باعث اميدواری سرمايه گذاران شده است، اما این در شرایطی است است که بهای فلز سرخ با وجود صعود به كانال ٥ هزار دلاری نتوانسته در اين كانال باقی بماند و هم اكنون با قيمت ٤٩٣١ دلار در بورس لندن معامله ميشود.

به این ترتیب سرمایه گذاران دلیل این افت را تقویت دلار و کاهش تقاضای چین می دانند.

از سویی داده های اقتصادی نشان می دهد فعالیت های تولیدی چین در ماه جاری میلادی با سریع ترین سرعت خود بعد از بحران مالی جهانی افت کرده است که این موضوع ناشی از کندشدن تقاضای این محصول در بازارهای جهانی بوده است.

نمودار زیر روند قیمت مس را از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون در بورس فلزات لندن نشان می دهد:

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها