چین

رشد تولیدات صنعتی چین، در ماه می به پایین‌ترین سطح ۱۷ ساله خود رسید و ۵ درصد شد. این میزان رشد، بسیار کمتر از آن چیزی است که اقتصاددانان انتظار داشتند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، این جدیدترین نشانه از کاهش تقاضا در دومین اقتصاد بزرگ جهان، تحت فشار تنش‌های تجاری با آمریکا است.

داده‌های رسمی روز جمعه نشان داد که سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت هم کمتر از حد انتظار رشد کرده است. این داده‌ها انتظار از اینکه پکن به زودی اقدامات حمایتی اقتصادی بیشتری ارائه خواهد کرد را افزایش داد.

اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند، پیش‌بینی کردند که تولیدات صنعتی چین، که در ماه آوریل ۵.۴ درصد رشد کرده بود، با اندکی افزایش، ۵.۵ درصد رشد کند.

سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت، که در ماه آوریل ۶.۱ درصد رشد کرده بود، در ماه می با رشد کمتر ۵.۶ درصدی روبرو شد، درحالی که اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز اعلام کرده بودند انتظار دارند این نوع سرمایه‌گذاری، ۶.۱ درصد رشد کند.

سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در دارایی‌های ثابت (ماشین‌الات، زمین، ساختمان، خودرو و تکنولوژی)، که ۶۰ درصد کل سرمایه‌گذاری‌های چین را به خود اختصاص می‌دهد، در ۴ ماه اول ۲۰۱۹ با رشد ۵.۵ درصدی همراه بود، اما در ماه می ۵.۳ درصد رشد کرد.اما میزان فروش خرده‌فروشی‌ها، که در ماه آوریل ۷.۲ درصد رشد کرده بود (که کمترین نرخ ۱۶ ساله آن بود) و اقتصاددانان انتظار داشتند ۸.۱ درصد رشد کند، فراتر از انتظارها بود و با رشد ۸.۶ درصدی همراه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها