زرندی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در بورس کالا قیمت ها براساس عرضه و تقاضا کشف می شود و اگر قیمت محصولی با افزایش مواجه می شود به دلیل بالا بودن حجم تقاضا به نسبت عرضه است؛ به این ترتیب افزایش قیمت کالاها را نباید به بورس که میزبان عرضه و تقاضاست نسبت داد.

به گزارش «کالاخبر»،سعید زرندی در گفت و گو با تسنیم گفت: بورس کالا یک بستر معامله است و نامتوازن بودن بازار و قیمت ها را نباید به بورس نسبت داد. در این زمینه وزارت صمت سعی دارد تا با همکاری نزدیک بورس و صنایع زمینه آرامش بازار را فراهم کند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعامل مناسبی که در زمینه تنظیم بازار به وجود آمده است، گفت: برخی موضوعات را نیز در شورای عالی بورس مطرح و بررسی می کنیم تا بهترین تصمیمات در این حوزه گرفته شود.

زرندی در ادامه در خصوص نوسانات ارز و تاثیر آن بر واحدهای تولیدی اظهار داشت: مسئول تامین ارز و مباحث مربوط به ارز بانک مرکزی است و ما به عنوان همکار سعی کردیم شرایطی را که برای واحدهای تولیدی مثمر ثمر باشد مدنظر قرار دهیم و در تصمیم گیری‌ها عبور واحدهای تولیدی از این شرایط سخت را لحاظ کنیم.

وی با بیان اینکه این شرایط سخت باعث شد تاهزینه های تولید بالا برود، گفت: تغییرات نرخ ارز باعث گلایه تولیدکنندگان شد و ما سعی کردیم در این مدت کمترین تغییرات را داشته باشیم تا به سمت ثبات برویم. در این میان محیط سیاسی کلان و محیط اقتصادی کلان باید همسو با رشته فعالیت های صنعتی باشد تا بتوانیم از شرایط عبور کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها