فوتبال

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: عرضه سهام استقلال و پرسپولیس از طریق فرابورس و پذیرش آن نیازمند مقدمه هایی است که به نظر می رسد این واگذاری به پایان امسال وصال نمی دهد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایرنا، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در پاسخ به این سوال که آیا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا پایان شهریور ماه خصوصی می‌شوند یا خیر؟ گفت: برای واگذار نشدن سهام این دو باشگاه می‌توان ده‌ها دلیل منطقی را ارائه کرد، اما اگر قرار بر واگذاری حتمی سهام این دو باشگاه است باید گفت که این موضوع نیازمند اراده و همت قوی از سوی مجریان امر به خصوص سازمان خصوصی سازی است.

پوری حسینی اظهار داشت: از اراده سایر مجریان برای نهایی شدن این امر اطلاعی ندارم اما سازمان خصوصی سازی از اراده لازم در این زمینه برخوردار است.

رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه در ابتدا باید ضمن تشکیل مجمع، اساسنامه سهام این باشگاه‌ها اصلاح و صورت‌های مالی آنها از شفافیت لازم برخوردار شوند، گفت: همچنین این باشگاه‌ها باید شرایط پذیرش در فرابورس را کسب کنند که اکنون این موضوع غیرممکن به نظر می‌رسد مگر آنکه دستور اجرای این اقدام داده شود؛ در غیر این صورت اکنون این موضوع طبق مقررات حاکم در فرابورس شدنی نیست.

وی اظهار داشت: پیرو جلسه‌ای که قبل از ماه رمضان در کمیسیون اصل ٤٤ مجلس با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و وزیر ورزش برگزار شد این موضوع مورد بررسی قرار گرفت که خروجی آن تشکیل یک کارگروه برای بررسی موانع واگذاری سهام این دو باشگاه و نیز پیدا کردن یک راه چاره برای رفع مشکلات موجود در این مسیر بود.

پوری حسینی با بیان اینکه اکنون این کارگروه تشکیل شده و بعد از بررسی معضلات موجود متنی آماده و تقدیم مجلس شد، گفت: در صورتی که آن متن تبدیل به قانون شود راه برای واگذاری استقلال و پرسپولیس در سال جاری باز می‌شود در غیر این صورت موانع عادی، طبیعی، قانونی و مقرراتی آنقدر زیاد هست که مانع واگذاری استقلال و پرسپولیس در سال جاری خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه تمام مسائل مربوط به واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس با مانع همراه است، افزود: اکنون صورت‌های مالی، اساسنامه، تعداد سهام و سهامداران، بدهی این دو باشگاه مشکل دارد به همین دلیل حضور در فرابورس را با مشکل مواجه می‌کند و با این وضعیت خصوصی سازی این دو باشگاه نشدنی است.

وی با بیان اینکه هیچ راه ساده ای برای واگذاری سهام این باشگاه‌ها وجود ندارد، افزود: تمام موانع موجود بر سر راه واگذاری سهام سرخابی‌ها باید برداشته شود تا بتوان به عرضه سهام این باشگاه‌ها فکر کرد، اینگونه نیست که با یک آگهی مزایده بتوان این اقدام را به حالت اجرا در آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها