شوک ترامپ

سیاست های حمایتی ترامپ پروژه های انرژی آمریکا را بی اعتبار، اشتغال آن را تهدید و رهبری انرژی آمریکا را در سراسر دنیا تضعیف می کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فوربز، همکاری انرژی آمریکا و مکزیک توضیح می‌دهد چرا تایید قراردادUSMCA آمریکا مکزیک و کانادا یک اولویت فوری است.

 متاسفانه دولت ترامپ طرح خود را برای وضع عوارض ۵ درصدی بر تمام واردات از مکزیک اعلام کرده است. این عوارض تا ماه اکتبر تا ۲۵ درصد بالا می رود.مکزیک بزرگترین خریدار گاز پمپ شده ( دو برابر کانادا ) و دومین خریدار بزرگ گاز طبیعی مایع آمریکاست. مکزیک همچنین ۶۰ درصد صادرات بنزین و ۲۰ درصد فروش دیزل آمریکا را دریافت می کند.

در ۲۰۱۸ ، مکزیک حدود ۱.۸ تریلیون فوت مکعب گاز از آمریکا وارد کرد که ۵۵ درصد بالاتر از صادرات  گاز طبیعی مایع آمریکا به سایر کشورها بود.مکزیک حدود ۵ تا ۷ درصد کل گاز آمریکا را دریافت میکند.

این صادرات برای تولیدکنندگان آمریکا ، شرکتهای خط لوله و صادر کنندگان یک مزیت است و اجازه واردات بیشتر نفت و گاز آمریکا را به داخل مکزیک می دهد.به علاوه، آمریکا بیش از ۷۰ درصد گاز مصرفی مکزیک را تامین می کند.

با کاهش تولید داخلی مکزیک، تقاضای نفت و گاز این کشور از تمام کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی بیشتر است.

بدون فرصت صادراتی خوب، شرکت‌های آمریکایی ورشکست می‌شوند. صادرات باعث تولید بیشتر داخلی می‌شود ولی بسیاری مصرف‌کنندگان و سیاستگذاران آمریکایی توجهی به این مسئله ندارند.

نفت و گاز مرتبط با مکزیک و کانادا برای امنیت ملی بلوک آمریکای شمالی اهمیت دارد. بازارهای انرژی آمریکا ، کانادا و مکزیک به هم پیوسته و وابسته هستند.

جریان آزاد محصولات انرژی در سراسر این سه کشور وجود دارد که باعث قیمت پایین انرژی، عرضه قابل اطمینان، میلیون ها شغل و اقتصادی قوی تر می شود.

اتحاد آمریکای شمالی در جهانی که شرکای پرخطری مثل روسیه و اوپک قصد دارند قیمت نفت و گاز را در دست بگیرند بسیار حیاتی است. اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت از جمله روسیه در حال مذاکرات نهایی برای یک قرارداد طولانی مدت همکاری در عرضه نفت هستند.

به عبارت دیگر هر سیاستی که جلوی تولید نفت و گاز آمریکا و صادرات آن را بگیرد، بازار را تقدیم اوپک و روسیه می کند.  جنگ های تجاری اهداف آمریکا را پیچیده می‌کند.

آمریکا باید از قراردادهای تجارت آزاد حمایت و با محدودیت های بازار مقابله کند. اینها بر ضد منافع قرارداد USMCA هستند.

عوارض پروژه های انرژی آمریکا را بی اعتبار، اشتغال آن را تهدید و رهبری انرژی آمریکا را در سراسر دنیا تضعیف می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها