مس

مدیران‌عامل کمپانی‌های معدنی در پنجمین سمینار سالانه مس موسسه Fastmarket که ۵ ژوئن در نیویورک برگزار شد؛ اعلام کردند که جنگ تجاری میان آمریکا و چین باعث کاهش علاقه سرمایه‌گذاران به صنعت مس می‌شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از مس پرس، مدیران صنایع معدنی در پانلی با عنوان «حرکت به سمت اقتصاد کم کربن» اشاره کردند که هزینه‌های بزرگ ناشی از جنگ تجاری ایالات‌متحده و چین نه‌تنها موجب تضعیف روند تولید مس خواهد شد، بلکه اثر مهم‌تر آن؛ از بین رفتن پتانسیل سرمایه‌گذاری در صنعت مس خواهد بود.

به گفته «کاتلین کویرک»، معاون اجرایی و مدیر مالی ارشد کمپانی «فریپورت مک‌موران»، اختلاف‌نظر تجاری این دو قدرت جهانی؛ موجب خواهد شد مردم در شرایط نااطمینانی، کمتر سرمایه‌گذاری کنند. او همچنین گفت: تقاضای فیزیکی مس تاکنون با مشکلی مواجه نشده است. «کارلوس اولواریا»، رئیس بخش تجاری و مالی مس کمپانی «آنگلو امریکن»، نیز تأیید کرد که هیچ اختلالی در جریان فیزیکی مس وجود نداشته است.

«تام آلبانی» مدیر کمپانی مس «نوادا» در این پنل با اشاره به این‌که چین سیاست کاهش سطح تولید کربن در تولیدات صنعتی خود را آغاز کرده و این روند طی ۱۰ تا ۲۰ سال آینده ادامه خواهد داشت گفت: حرکت برای حذف سوخت‌های فسیلی و کاهش سطح تولید کربن طی چند سال گذشته آغاز شده و این صنعت همچنان به کاهش تولید کربن ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها