جنگ تجاری

کمیسیون اروپا در گزارشی اعلام کرد در سال گذشته میلادی با موانع جدیدی که برای محدود کردن تجارت با چین و ایالات‌متحده ایجاد شد، محافظه‌کاری تجاری در جهان به بالاترین سطح تاریخ رسیده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، کمیسیون اروپا در گزارشی اعلام کرد سال گذشته، با موانع جدیدی که برای محدود کردن تجارت با چین و ایالات‌متحده ایجاد شد، محافظه‌کاری تجاری در جهان به بالاترین سطح تاریخ رسیده است.

در گزارش موانع تجارت و سرمایه‌گذاری کمیسیون اروپا آمده است که در سال گذشته، ۲۳ کشور غیر اروپایی ۴۵ مانع جدید تجاری ایجاد کرده‌اند تا به این ترتیب کل قوانین محدود کننده تجارت جهان، به ۴۲۵ قانون در ۵۹ کشور مختلف جهان برسد.

طبق این گزارش، چین و روسیه به ترتیب با ۳۷ و ۳۴ قانون محدود کننده، مشکل‌سازترین قوانین تجاری را داشتند.

سال گذشته، چین و الجزیره ۵ قانون محدودیت‌زای جدید ایجاد کردند و آمریکا و هند هم هر کدام ۴ قانون محدودیت‌زای جدید معرفی کردند که بیشترین تأثیرگذاری این قوانین بر بخش آی‌تی و فلزات بوده است.

نماینده کمیسیون اروپا، سیسیلیا مالماستروم در کنفرانسی خبری در این خصوص گفت: در سراسر جهان ما شاهد افزایش خطر محافظه‌کاری بودیم که افزایش این ریسک، به ویژه از سوی آمریکا و چین، بسیار نگران کننده بوده است.

او اضافه کرد: متأسفانه این یک گرایش جهانی شده است و ما در کوتاه‌مدت پایانی برای آن پیش‌بینی نمی‌کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها