بورس کالا

نشست بررسی ظرفیت‌های بورس کالا در تامین منابع مالی و فرصت طلایی ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه در رشت برگزار شد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از تسنیم، نشست بررسی ظرفیت‌های بورس کالا در تامین منابع مالی و فرصت طلایی ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان این حوزه در رشت برگزار شد.

مدیر کالایی شرکت کارگزاری آگاه در بورس منطقه آزادانزلی در این نشست اظهار داشت: ذات عملکرد بورس بر مبنای شفافیت است و به دولت در زمینه شفافیت و جلوگیری از نوسانات کاذب قیمت کمک می‌کند

محمد امیری خاطرنشان کرد: ایجاد یک سیستم گزارش‌دهی، ایجاد نظام قیمت‌گذاری شفاف، کمک به حسن انجام تعهدات مالی در بازار و امکان مدیریت ریسک از دیگر مزایای وجود بورس در یک کشور است.

وی با بیان اینکه بورس موجب می‌شود نقش واسطه‌ها در مبادلات حذف شود و شما به‌طور مستقیم از فروشنده خرید کنید افزود: محصولات عرضه‌شده در بورس شامل محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، صنعتی، کشاورزی و بازار فرعی است.

امیری در رابطه با مزایای بورس برای کشاورزان بیان کرد: کشاورزان معمولا پول حاصل از فروش محصولات را با تاخیر از دولت می‌گرفتند اما وقتی محصول خود را در بورس معامله کردند، پول خود را بدون تاخیر از بورس دریافت می‌کنند.

مدیر کالایی شرکت کارگزاری آگاه بورس منطقه آزادانزلی گفت: یکی از روش‌های تامین مالی در بورس پذیرش شرکت‌ها است و پس از ورود معاملات آنلاین حجم ورود شرکت‌ها به بورس افزایش یافت و به‌همین علت بازار بورس فراسرمایه تشکیل شد.

وی مهم‌ترین ویژگی برای حضور در بورس را شفافیت دانست و تصریح کرد: برندسازی یکی دیگر از مزایای حضور در بورس است و ورود یک شرکت در بورس سبب می‌شود که شرکت‌ها در سطح کشور شناخته شوند.

امیری درباره مراحل ورود به بازار SME خاطرنشان کرد: شرکت‌های زیان‌ده با ارائه برنامه عملیاتی مناسب برای خروج از زیان‌دهی و با ارائه طرحی از چشم‌انداز سودآوری خود می‌توانند وارد این بازار شوند.

مدیر کالایی شرکت کارگزاری آگاه در بورس منطقه آزادانزلی افزود: مزایای عرضه محصولات در بورس کالا شامل برندسازی، بازاریابی، قیمت‌گذاری مناسب و شناخت محصولات در سطح کشور است.

وی با اشاره به بورس انرژی تاکید کرد: امکان انعقاد قراردادهای بلندمدت از طریق بورس انرژی برای شرکت‌های مصرف‌کننده بالای ۵ مگاوات است که صرف هزینه کمتر و قدرت چانه‌زنی درخصوص نحوه تسویه از مزایای آن محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها