فلزات

وزیر صنعت، معدن و تجارت به اشاره به تلاش های صورت گرفته برای تامین نیاز داخلی به فولاد و فلزات غیر آهنی از جمله فولاد، مس و آلومینیوم، از سرمایه گذاری بیش از ۵ میلیارد دلار در این بخش از سال ۹۵ تاکنون، خبر داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از شاتا، رضا رحمانی گفت: هم اکنون توازن قابل محسوسی در تکمیل زنجیره صنایع مرتبط با فلزات اساسی به ویژه در صنعت فولاد کشور به وجود آمده است.

وی گفت: تا پایان سالجاری شاهد افتتاح طرح های بزرگی در حوزه صنایع معدنی کشور خواهیم بود که از جمله آن ها چند طرح تولید آلومینیوم در جنوب و شمال شرق کشور خواهد بود.

وزیر صمت اضافه کرد: رویکرد اجتناب از خام فروشی مواد معدنی با جدیت تمام در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال می شود که در همین راستا شاهد سرمایه گذاری عظیم در این حوزه طی ۳ سال گذشته هستیم.

اجرای طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک

رحمانی با اشاره به طرح بزرگ احیای معادن کوچک در سطح کشور گفت: در این طرح ظرفیت های خود مردم باید لحاظ شده و با مشارکت خود آنها می توانیم شاهد نتایج بسار خوبی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای احیای معادن کوچک، وزارت صنعت، معدن و تجارت تمامی اطلاعات فنی و حتی خدمات مدیریتی لازم را در اختیار فعالان و سرمایه گذارن علاقمند به این حوزه قرار خواهد داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح احیاء، توسعه و فعال سازی معادن کوچک با هدف جلب سرمایه گذاری مردم دنبال می شود و به همین منظور از مردم و تشکل ها دعوت می کنیم در این خصوص سهم و میزان مشارکت خود را افزایش دهند.

رحمانی اظهار داشت: برنامه فعالسازی معادن کشور با ۵ هدف بزرگ از جمله اجرای نقشه راه معادن و صنایع معدنی کشور، اجرای طرح توسعه فعالیت های اکتشافی، طرح احیاء، توسعه و فعال سازی معادن کوچک مقیاس، طرح تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی و طرح نوسازی و تجهیز معادن کشور دنبال می شود که امیدواریم شاهد تحولی بزرگ در این بخش مهم اقتصادی کشور در چند سال آینده باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها