مجمع

مدیرعامل بورس کالای ایران در جلسه مجمع صاحبان سهام این شرکت از برنامه اجرای ۱۰ طرح کلان در سال ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزارش «کالاخبر»، حامد سلطانی نژاد طی ارایه گزارش فعالیت هیات مدیره به مجمع صاحبان سهام شرکت بورس کالای ایران اظهار کرد: توسعه دارایی های پایه روی ابزارهای فعلی، توسعه ابزارهای مالی اوراق مبتنی بر کالا، گسترش و توسعه اندازه و عمق بازار و توسعه مشارکت با سایر نهادها و نیز تقویت و مدیریت برند شرکت از مهم ترین طرح های کلان بورس کالای ایران در سال ۹۸ است.

وی در بیان سایر طرح های کلان شرکت گفت: توسعه معاملات بین الملل، توسعه سیستم های اطلاعات مدیریت، بهبود روش ها و فرآیندهای شرکت، بهبود ارتقا و یکپارچه سازی سیستم ها و سامانه ها و پشتیبانی و بهبود کیفیت خدمات ارایه شده به ذی نفعان از دیگر طرح های مدنظر برای سال جاری است که در راستای اجرایی سازی این طرح ها حدود ۹۸ پروژه و اقدام بهبود و ۲۵۰ اقدام جاری تعریف شده است.

وی اظهار کرد: دستاوردها و اقدامات بورس کالای ایران مرهون فرهنگ سازی و آشنایی با سازوکارهای بورس است و برگزاری جلسات و نشست های متعدد با سیاست گذاران و مسئولان تصمیم گیرنده به همین دلیل بوده است.

مدیرعامل بورس کالای ایران در خصوص دستاوردهای سال ۱۳۹۷ نیز گفت: در سال ۱۳۹۷ شرکت بورس کالای ایران با سهم ۳۹ درصدی از ارزش معاملات بازار سرمایه، رتبه نخست را در میان سایر بورس ها کسب کرده است. رشد ۵۲ درصدی ارزش معاملات در سال گذشته، افزایش ۳۸۵ درصدی ارزش معاملات بازار مالی، رشد ۱۷ درصدی ارزش معاملات بازار فیزیکی و همچنین رشد ۲۵ درصدی ارزش معاملات بازار مشتقه از مهم ترین دستاوردهای شرکت بوده است.

سلطانی نژاد افزود: در سال ۱۳۹۷ اقدامات مثبتی در حوزه بازارهای مختلف از جمله بازار محصولات کشاورزی به ویژه زعفران انجام شده تا این بازار به یک بستر اثرگذار در اقتصاد کشور تبدیل شود که روند توسعه معاملات این بازار در سال جاری نیز ادامه می یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها