بورس کالا

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه ورود محصولات به بورس به منظور حمایت از تولید برای استان‌ها هدفگذاری شده است، عنوان داشت: توسعه صنایع تبدیلی، تسهیل در امر صادرات و ایجاد امکانات توسعه‌ای با محوریت جهاد کشاورزی مورد تاکید است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از مهر، حسین زینلی ظهر سه شنبه در نشست بررسی وضعیت توسعه گیاهان دارویی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه ایجاد پنجره خدمت با محوریت بخش گیاهان دارویی و هدفگذاری بر محور زنجیره ارزش در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است. افزود: وزارت جهاد کشاورزی مطابق با سند ملی گیاهان دارویی حرکت کرده و برنامه ریزی هایی را با نگاه کارشناسی اجرایی می کند.

زینلی با بیان اینکه قطب بندی مناطق مختلف کشور بر اساس پتانسیل‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: حرکت‌هایی با تکیه بر محورهای اصولی، کارشناسی شده و هدفمند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

زینلی با اشاره به اینکه ورود به بورس در تولید کالا نیز برای استان‌ها هدفگذاری شده است، عنوان داشت: توسعه صنایع تبدیلی، تسهیل در امر صادرات و ایجاد امکانات توسعه‌ای با محوریت جهاد کشاورزی مورد تاکید است.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: اراضی شیب دار از جمله پتانسیل‌های این استان بوده و با تحقق تخصیص، کمک بلاعوض و مؤثری در این استان خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین برای گیاهانی که میز خدمت استان تصمیم بگیرد، یارانه نهال پرداخت خواهد شد.

زینلی اظهار کرد: استان باید بر روی سه یا چهار گونه خاص گیاهان دارویی تمرمز کند و همکاری بخش‌های مختلف برای توسعه ظرفیت گیاهان دارویی در کهگیلویه و بویراحمد عملیاتی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها