زیره

از تاریخ ۴ تیرماه ۱۳۹۸ تا پایان معاملات روز جاری، معامله گران طی هشت روز کاری تعداد ۹۲۳۶ گواهی سپرده زیره سبز را در دو نماد معامله کردند.

به گزارش «کالاخبر»، آیین راه اندازی معاملات گواهی سپرده زیره سبز در حالی امروز با حضور مسوولان بخش کشاورزی در بورس کالا برگزار شد که این معاملات به صورت آزمایشی از تاریخ ۴ تیرماه آغاز شده بود و طی ۸ روز معاملاتی تعداد ۹۲۳۶  گواهی در دو نماد زیره سبز انبار کیمیا بذر تربت و انبار دانش با سررسید خرداد ماه ۱۳۹۹ مورد معامله قرار گرفت. ارزش معامله این تعداد گواهی سپرده زیره سبز در نماد مذکور نیز به رقمی بیش از سه میلیارد و ۸۰۴ میلیون ریال بالغ گردید.

معامله گران همزمان با روز افتتاح معاملات گواهی سپرده و قراردادهای آتی زیره نیز در دو نماد معاملاتی در مجموع تعداد ۲۱۲۳ گواهی را مورد معامله قرار دادند. 

همچنین طی این مراسم در حالی قراردادهای آتی زیره سبز به صورت رسمی راه اندازی شد که اولین نماد معاملاتی با سررسید شهریورماه ۱۳۹۸ از فردا در بازار مشتقه بورس کالای ایران قابل معامله خواهد بود.

گفتنی است، قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی، بدون حد نوسان قیمتی، با دوره پیش گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و پس از انجام حراج تک قیمتی راس ساعت ۱۰:۳۰ با دوره معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می یابد.

قیمت پایه قرارداد آتی، همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود، که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت. بدیهی است در صورت عدم انجام معامله در حراج تک قیمتی، قرارداد آتی متوقف و مجدداً همین فرآیند، روز کاری بعد تکرار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها