بهرامی

رییس صندوق ضمانت صادرات گفت: صندوق ضمانت صادرات به بازار سرمایه ورود کرده تا هم بازدهی بیشتری داشته و هم در تامین منابع صادراتی بهتر عمل کند؛ همچنین ​طرح دیگر صندوق ضمانت صادرات همکاری با بورس کالا و انرژی است تا با استفاده از ظرفیت رینگ صادراتی این بورس ها، علاوه بر انتشار اوراق بدهی و تامین مالی در حوزه صادرات، بتوانیم ضمانت نامه کالا را صادر کنیم. 

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایبِنا، افروز بهرامی در دومین همایش تامین مالی سرمایه گذاری و بیمه در صادرات اظهار داشت: در سه ماه اول امسال در مقایسه با سه ماهه سال گذشته با توجه به اینکه میزان صادرات غیرنفتی تغییری نداشته، اما عملکرد صندوق ضمانت صادرات ۱۰۲ درصد رشد داشته که باعث خوشحالی است.

وی افزود: در ارتباط با اهمیت صادرات به خصوص صادرات غیرنفتی و شرایط فعلی از نظر ارزآوری و تامین نیازهای وارداتی و رونق تولید داخل، اهمیت صادرات غیر نفتی بر کسی پوشیده نیست، اما یکی از ماموریت‌ها و اهداف اقتصاد مقاومتی افزایش تاب‌آوری اقتصاد در برابر تکانه ها و شوک‌های خارجی است و بیشترین آسیب در برابر این شوک‌های خارجی بخش نفت و درآمدهای نفتی می‌بیند و تنها چیزی که می‌تواند این آسیب را جبران کند توسعه صادرات غیر نفتی است.

رییس صندوق ضمانت صادرات، ادامه داد: شوک ارزی در سال ۹۷ مشکلاتی در معیشت مردم ایجاد کرد، اما فرصت خوبی برای صادرکنندگان بود که نباید از کنار آن به راحتی عبور کرد.

بهرامی ادامه داد: با افزایش قیمت ارز جذابیت قاچاق از بین رفت و صادرات نیز رونق بیشتری یافته که باید از این شرایط استفاده شود و صندوق ضمانت صادرات در کنار صادرکنندگان وظیفه ریسک‌های ناشی از صادرات را بر عهده دارد.

به گفته وی، با توجه به محدودیت بانک ها برای گشایش اعتبارات اسنادی، صندوق ضمانت صادرات به راحتی می‌تواند شرایط امن و راحتی را برای صادرات کنندگان ایجاد کند. رییس صندوق ضمانت صادرات اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های جدی ما بحث خرید دین اسناد صادراتی است که سال‌هاست در دنیا در حال انجام است، اما در کشور ما آنطور که باید به این موضوع پرداخته نشده؛ سال گذشته توافق نامه میان صندوق ضمانت صادرات و بانک توسعه صادرات امضا شد تا در همین راستا شرکتی ایجاد شود اما این شرکت هنوز به مرحله اجرایی و عملیاتی نرسیده است.

وی ادامه داد: همچنین صندوق ضمانت صادرات به بازار سرمایه ورود کرده تا هم بازدهی بیشتری داشته باشیم و هم به تامین منابع صادراتی کمک بیشتری داشته باشیم؛ همچنین طرح دیگر صندوق ضمانت صادرات همکاری بورس کالا و انرژی است که در رینگ صادراتی حضور داشته باشیم تا علاوه بر انتشار اوراق بدهی، بتوانیم ضمانت نامه کالا را صادر کنیم. 

بهرامی خاطر نشان کرد: صندوق ضمانت صادرات حدود ۳۰ درصد از منابع مالی صادراتی را در کنار بانک توسعه صادرات تامین می کند و در تلاش هستیم تا ابزارهای جدیدی را طراحی کنیم و مشکلات صادرکنندگان را برطرف کنیم.

همچنین بهرامی در حاشیه دومین همایش تامین مالی، سرمایه گذاری و بیمه صادرات، درباره کمک به رونق صادرات کشور، گفت: با توجه ظرفیت های خوبی که در کشور ما وجور دارد از جمله معادن و سرمایه های طبیعی که در دنیا کم نظیر است، باید به راحتی از این جنگ اقتصادی عبور کنیم.

وی افزود: صندوق ضمانت صادرات نیز در کنار سیستم بانکی آماده است تا علاوه بر پوشش ریسک های تجاری و سیاسی صادرکنندگان، در زمینه تامین مالی نیز اقدام کند.

رییس صندوق ضمانت صادرات ادامه داد: براساس تصمیم شورای پول و اعتبار، صندوق ضمانت صادرات امکان پرداخت تسهیلات ارزی با سود دو درصد و تسهیلات ریالی با سود یک درصد را دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها