سرب

براساس گزارش انجمن بین‌المللی سرب و روی میزان تولید فلز سرب تصفیه شده دنیا در ۳ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ نسبت به همین زمان در سال ۲۰۱۸ رشد داشته است. در حالی بازارهای دنیا شاهد این رشد بودند که چین به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده سرب معدنی و سرب تصفیه شده دنیا که تولید حدود ۵۰ درصد از سرب دنیا را در اختیار دارد، در این زمان از میزان تولید خود کاست.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین، چین بزرگ‌ترین تولیدکننده معدنی سرب و همچنین بزرگ‌ترین تولیدکننده سرب تصفیه شده در دنیا است. میزان تولید فلز سرب در چین از ابتدای ژوئن ۲۰۱۸ تا پایان ماه مارس ۲۰۱۹ به‌صورت ماهانه نشان می دهد که در ماه ژانویه ۲۰۱۹ برابر ۵۷۰ هزار تن شمش سرب در این کشور تولید شد که این رقم نسبت به میزان تولید شمش سرب در همین ماه در سال ۲۰۱۸ کاهش ۲۱.۵ درصدی داشت. میزان تولید شمش سرب در ماه فوریه ۲۰۱۹ به ۲۸۰ هزار و ۵۰۰ تن رسید. این رقم نسبت به میزان تولید شمش سرب در ماه ژانویه کاهش ۷۵.۷ درصدی داشت. علت این کاهش چشم‌گیر، نیز تعطیلات سراسری چین به‌مناسبت سال نو در این کشور بود.

میزان تولید سرب تصفیه شده چین در ماه مارس به ۵۰۰ هزار و ۱۰۰ تن رسید. این میزان نسبت به تولید این کشور در ماه مارس سال ۲۰۱۸ رشد ۱۵.۵ درصدی داشت.

چین بزرگ‌ترین تولیدکننده معدنی سرب در دنیا و بزرگ‌ترین بازار مصرف سرب تصفیه شده است. حدود ۴۸ درصد تولید معدنی سرب دنیا در چین صورت می‌گیرد. سخت‌گیری‌های زیست‌محیطی چین موجب کاهش تولید سرب تصفیه شده این کشور در ماه‌های اخیر بوده است. همچنین با توجه به آلاینده بودن تولید فلز سرب از منابع معدنی، این کشور از سال ۲۰۱۷ بر میزان واردات سرب خود افزوده است. میزان واردات سرب تصفیه شده چین در سال ۲۰۱۸ میلادی نسبت به سال قبل خود رشد ۶۶ درصدی داشت. میزان واردات سرب تصفیه شده چین در ۳ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ نسبت به همین زمان در سال ۲۰۱۸ نیز رشد بسیار بالایی داشت؛ به‌گونه‌ای که براساس اعلام سازمان تجارت جهانی میزان واردات سرب این کشور در سال ۲۰۱۸ برابر ۶ هزار و ۶۴۰ تن بود و در ۳ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ به ۶۸ هزار و ۴۱۵ تن رسید. در واقع کاهش تولید با افزایش واردات تامین شد. این افزایش واردات عمدتا از مبدا کشورهای استرالیا، کره جنوبی، هند و مالزی صورت گرفت.

باوجود این کاهش در تولید سرب چین اما براساس گروه مطالعات بین‌اللمللی سرب و روی در ژانویه سال ۲۰۱۹، میزان تولید سرب تصفیه شده دنیا نسبت به همین زمان در سال ۲۰۱۸ به میزان ۱۸ هزار و ۴۰۰ تن رشد داشته است. در واقع می‌توان گفت که سایر کشورهای دنیا کاهش تولید سرب چین را جبران کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها