ارز

نامشخص بودن تصمیم بانک مرکزی آمریکا در خصوص نرخ بهره باعث شد روز پر نوسانی برای دلار رقم بخورد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، دلار در معاملات روز سه شنبه دارای رفت و برگشت‌های زیادی بود و انتشار اخبار متناقض از تصمیم فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره به این نوسانات بیشتر دامن زد.

پس از آنکه وزیر برگزیت انگلیس اعلام کرد انگلیس چه با توافق و چه بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، ارزش پوند در برابر دلار به پایین‌ترین سطح خود در طول شش هفته اخیر رسید به گونه‌ای که نرخ برابری پوند معادل ۱.۲۵۱۵ دلار ثبت شد.

از سوی دیگر اما یورو که ابتدا تا سطح ۱.۱۲۰۷ دلاری عقب نشسته بود به لطف انتشار گزارش‌های مثبت از افزایش حجم تجارت خارجی آلمان مجدداً در برابر دلار تقویت شد و در نهایت به ازای ۱.۱۲۱۶ دلار مبادله شد.

در برابر دیگر ارز مهم اروپایی یعنی فرانک سوئیس دلار هر چند در ابتدا عقب نشست اما با کاهش امیدواری‌ها به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نهایت افزایش یافت و هر فرانک به ازای ۱.۰۰۵۸ دلار مبادله شد.

ماسافومی یاماموتو، استراتژیست ارزی در مؤسسه "میزوهو سکیوریتیز" گفت: ریسک‌هایی بر سر راه یورو وجود دارد اما مسیر دلار نیز چندان هموار نیست.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با وجود صعود اولیه و رسیدن به ۹۷.۴۴ واحد در نهایت به سطح ۹۷.۳۷۴ واحد رسید. در برابر ین ژاپن زور دلار و ین به هم نرسید و در نهایت هر دلار نسبتاً بدون تغییر در مقایسه با روز قبل و به ازای ۱۰۸.۸۱ ین مبادله شد.

دلار در برابر همتایان آسیایی و کانادایی خود نیز دچار رفت و برگشت بود اما در نهایت هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۳۶۷ دلار استرالیا، ۱.۳۱۰۱ دلار کانادا و ۱.۳۶۰۴ دلار سنگاپور مبادله شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها