4_SOLTANI.jpg

انجمن فولاد ایران برای آشنایی بیشتر با ابزارهای تامین مالی تولیدکنندگان، آمادگی خود برای همکاری با بورس کالای ایران اعلام کرده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به نقش بورس کالای ایران در تامین مالی شرکت های تولیدکننده فولاد اشاره کرد و گفت: بورس کالای ایران در مسیر طراحی و اجرای ابزارهای جدید برای تامین مالی تولیدکنندگان قرار گرفته که این اتفاق می تواند به صنایع مختلف کمک شایانی کند.

رسول خلیفه سلطان ادامه داد: با توجه به تامین مالی موفقیت آمیز تولیدکنندگان سنگ آهن در سال گذشته از طریق انتشار اوراق سلف موازی، بورس کالا می تواند برای تامین مالی صنعت فولاد  در هر دو  بازار داخلی و خارجی تاثیرگذار است.

خلیفه سلطان با توجه به شرایط کنونی بازار نقدی محصولات فولادی گفت: در حال حاضر معاملات محصولات فولادی در بازار آزاد به صورت نقدی انجام می شود اما از سال ها قبل در بورس کالای ایران، معاملات سلف چند ماهه با توجه به اخذ تضامین از طرفین معامله در جریان است که این روش نیز به تسهیل معاملات فولادی ها می انجامد.

وی افزود: بورس کالای ایران به عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه که در تکاپوی به جریان انداختن تامین مالی برای تولیدکنندگان صنایع مختلف است می تواند جایگزین مناسبی برای تامین مالی از طریق بانک ها باشد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: بورس کالای ایران با برگزاری همایش ها، اطلاع رسانی به طرق مختلف و دعوت از فولاد سازها و اجرای عملیات معاملاتی در حضور آنها، می تواند فولادسازان را با فرایند های نوین معاملاتی و ابزارهای جدید تامین مالی آشنا کند.

وی افزود: انجمن فولاد ایران برای آشنایی بیشتر با ابزارهای تامین مالی تولیدکنندگان، آمادگی خود برای همکاری با بورس کالای ایران اعلام کرده است.

خلیفه سلطان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا بورس کالا می تواند بستر مناسبی برای صادرات محصولات فولادی  باشد؟ گفت: امید است با کاهش هزینه معاملات تولیدکنندگان در سال جاری، شاهد آغاز صادرات فولاد از طریق بورس کالای ایران باشیم.

منبع: سنا

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها