زیره

در جریان معاملات هفته گذشته بازار مشتقه بورس کالای ایران معامله گران بر پایه زعفران نگین و رشته ای و همچنین زیره سبز بیش از ۳۰۷ هزار و ۳۰۰ قرارداد آتی منعقد کردند و ارزشی بیش از ۴۴۱۸ میلیارد و ۱۳۵ میلیون ریال را رقم زدند.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی دوره مذکور در حالی تعداد ۳۰۰ هزار و ۸۹۴ قرارداد آتی بر پایه دو محصول زعفران نگین و پوشال منعقد شد که ارزش ۴۱۱۹ میلیارد و ۳۲۱ میلیون ریال را به خود اختصاص داد.

در میان این قراردادها بیشترین حجم معاملات مربوط به قرارداد آتی زعفران نگین برای تحویل شهریور ۹۸ بود که در پی بازگشایی از روز ۱۵ تیرماه جاری، در این نماد ۱۴۹ هزار و ۵۲۶ قرارداد منعقد شد تا قرارداد مذکور با ثبت ارزش ۲۱۰۵ میلیارد ریالی، نزدیک به نیمی از ارزش معاملات هفتگی بازار مشتقه را به تنهایی رقم بزند.

زعفران نگین تحویل مرداد ۹۸ نیز با معامله بیش از ۱۳۰ هزار قرارداد و ثبت ارزش معاملات ۱۷۴۹ میلیارد ریالی، دنباله رو هم گروهی خود بود و از نظر حجم و ارزش معاملات هفتگی در جایگاه دوم قرار گرفت.

در سررسید تیر ماه ۹۸ قرارداد آتی زعفران نگین نیز ۱۹ هزار و ۷۸۶ قرارداد به ارزشی بیش از ۲۵۰ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال منعقد شد.

معامله گران در دو سررسید تیر و مرداد ۹۸ قرارداد آتی زعفران رشته ای هم در مجموع ۱۲۱۹ قرارداد را به ارزشی بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال منعقد کردند.

در تنها سررسید معاملاتی زیره سبز با سررسید شهریور ۹۸ نیز، تعداد ۶۴۲۴  قرارداد در حالی منعقد شد که این تعداد قرارداد معادل بیش از ۶۴۲ تن محصول زیره سبز یا در اصطلاح، طلای سبز است. به این ترتیب، ارزش معاملات قرارداد مذکور در اولین هفته معاملاتی، به رقمی بیش از ۲۹۸ میلیارد و ۸۱۳ میلیون ریال رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها