سید عباس موسویان.jpg

نایب‌رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: در جلسه اخیر این کمیته، دستور العمل انتشار اوراق وکالت به تصویب رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسویان، درباره جزئیات جلسه اخیر این کمیته گفت: موضوع این جلسه دستورالعمل انتشار اوراق وکالت بود. چندی پیش کمیته فقهی اوراق جدیدی را به نام اوراق وکالت طراحی کرده بود. جلسات متعددی برگزار شد و این ابزار جدید که یک برجستگی نسبت به صکوک دیگر دارد، به تصویب رسید و در شورای عالی بورس هم مورد تأیید قرار گرفت و تصویب شد.

وی ادامه داد: دستورالعمل این اوراق تهیه شده بود اما چون طبق برنامه باید این دستورالعمل در کمیته فقهی قرائت و اصلاح می‌شود و اگر موارد خاصی وجود داشت، مطرح می‌شد لذا در جلسه اخیر کمیته فقهی، این دستورالعمل قرائت شد و به تأیید کمیته فقهی رسید امید است که به زودی شاهد عملیاتی شدن صکوک یا اوراق وکالت در بازار سرمایه باشیم.

موسویان اظهار کرد: اوراق وکالت در مواردی که اصطلاحاً کار متنوع است و بانی می‌خواهد کارهای مختلفی را انجام دهد که در چارچوب اوراق مشارکت، مرابحه یا اجاره به تنهایی نمی‌گنجد و باید برخی فعالیت‌های متنوع همانند خرید تأسیسات گرفته تا اجاره دارایی‌ها و احداث پروژه داشته باشد، در این موارد کارایی خوبی دارد و می‌تواند به اقتصاد ملی و اقتصاد مقاومتی کمک کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها