فولاد

در جلسه مشترک شرکت‌های فولادی و وزارت صنعت،معدن و تجارت نسبت‌های قیمتی زنجیره فولاد و نحوه تامین مواد اولیه واحدهای بزرگ فولادی تعیین شد.

به گزارش «کالاخبر»، این جلسه با حضور معاون صنایع معدنی وزارت صمت و مدیران‌عامل و ارشد شرکت‌های فولادمبارکه، فولادخوزستان، ذوب‌آهن اصفهان، فولادخراسان، معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، هلدینگ میدکو، سنگ‌آهن مرکزی، اپال پارسیان و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد.
در این جلسه فولادی‌ها و وزارت صمت درخواست افزایش ۵ درصدی قیمت مواد اولیه را نپذیرفتند و سقف ۲ درصدی برای افزایش ضریب قیمتی کنسانتره و گندله در نظر گرفته و به تصویب رسید. ضریب کنسانتره از ۱۳.۸ درصد قیمت شمش فولاد خوزستان به حداکثر ۱۶ درصد افزایش یافت که با توجه به هزینه حمل شرکت‌ها از معادن مختلف، جزئیات آن در جلسات کارشناسی بین وزارتخانه و فولادسازان و معادن تعیین می‌شود. ضریب گندله هم از ۲۱.۵ درصد قیمت شمش فولاد خوزستان به حداکثر ۲۳.۵ درصد افزایش یافت. این در حالی است که درخواست شرکت‌های سنگ‌آهنی ضریب ۲۷ درصد بوده است. مبنای قیمت شمش فولاد خوزستان، میانگین ۳ ماهه نرخ سبد فروش داخلی و صادراتی این شرکت در کدال است.
منبع: دنیای اقتصاد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها