تالار جدید

نشریه بین‌المللی hellenic shippingnews که یک خبرنامه بین‌المللی در زمینه تجارت کالا و حمل‌ونقل بوده و دفتر اصلی آن در دوحه قطر واقع‌شده است، در گزارش اخیر خود علاوه بر ارائه توضیحاتی در خصوص بورس کالای ایران به معاملات هفته منتهی به ۲۰ تیر سال ۱۳۹۸ این بورس نیز پرداخته است. 

به گزارش «کالاخبر»، سهم ۳۹ درصدی معاملات بورس کالای ایران در ارزش کل معاملات بازار سرمایه ایران طی سال ۹۷ و ادامه روند مطلوب معاملات این بورس در سال ۹۸ باعث شده است برخی رسانه‌های خارجی در بررسی شرایط اقتصادی ایران در دوران تحریم به آمارها و حجم معاملات تولیدکنندگان ایرانی در بورس کالا نیز اشاره کنند. در همین زمینه نشریه بین‌المللی hellenic shippingnews که یک خبرنامه بین‌المللی در زمینه تجارت کالا و حمل‌ونقل است و دفتر اصلی آن در دوحه قطر واقع‌شده است، در گزارش اخیر خود علاوه بر ارائه توضیحاتی در خصوص بورس کالای ایران به معاملات هفته منتهی به ۲۰ تیر سال ۱۳۹۸ این بورس نیز پرداخته است. 

در این گزارش آمده است: ارزش معاملات بورس کالای ایران در هفته گذشته برابر با ۱۹ هزار میلیارد ریال بوده به طوریکه در این هفته ۴۰۲ هزار و ۱۴۵ تن کالا در بورس کالای ایران مبادله شده است.

بورس کالای ایران دارای سه رینگ معاملاتی است و در هفته مذکور انواع فولاد، مس، آلومینیوم، روی، مواد پلیمری، شیمیایی،  وکیوم باتوم، قیر، عایق رطوبتی و گوگرد از جمله محصولات معامله شده در این بازار بوده است. همچنین آمارها نشان می‌دهد حجم و ارزش مبادلات انجام‌شده در بورس کالای ایران طی سال ۱۳۹۷ برابر با ۱۷۸هزار میلیارد ریال بوده که معادل ۳۹ درصد کل ارزش مبادلات انجام‌شده در بازار سرمایه ایران بوده است.

این نشریه در پایان نوشت: در یک سال گذشته ارزش مبادلات بورس کالا رشد زیادی داشت و تلاش برای معرفی ابزارهای مالی نوین و تسهیل مبادلات انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها