• ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
  • کد خبر: 26644
بیلت

بررسی قیمت بیلت و اسلب CIS در ماه ژوئن و نیمه نخست ماه جولای نشان می دهد که بازار این ۲ محصول فولادی طی بازه مورد بررسی رونق خاصی نداشته است؛ البته در بازه‌های کوتاه مدت شاهد رشد قیمت بوده‌ایم؛ اما این روند صعودی دوام چندانی نداشت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فلزات آنلاین، بیلت فولاد در منطقه CIS در هفته نخست ماه ژوئن با قیمت ۴۳۵ دلار به‌ازای هر تن فوب فروش رفت. این قیمت تا ۱۳ ژوئن ثابت بود. از چهاردهم این ماه، قیمت این محصول فولادی به دلیل کاهش قیمت قراضه، افت ۱۰ دلاری را به‌ازای هر تن فوب تجربه کرد. بیلت تا ۱۹ ژوئن با قیمت ۴۲۵ دلار فروش رفت.

در بیستم این ماه قیمت بیلت صعود قابل ملاحظه ۱۵ دلاری را تجربه کرد و رقم ۴۴۰ دلار برای آن ثبت شد. افزایش تقاضا، از دلایل اصلی این رشد قیمت یاد می‌شود. البته این صعود پایدار نبود و از ۲۷ ژوئن قیمت‌ها مجددا وارد کانال نزولی شدند. این محصول در تاریخ یاد شده با قیمت ۴۱۰ دلار به‌ازای هر تن فروش رفت. این قیمت تا پایان هفته دوم جولای ثابت ماند. فروش مقاطع ساختمانی در بازارهای نوظهور به دلیل تنش‌های تجاری میان اقتصادهای بزرگ دنیا همچون چین و ایالات متحده و انتظار کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، با رکود و کاهش همراه شد و حتی انتظار رشد مجدد قیمت‌ها در کوتاه مدت نمی‌رود.

اسلب CIS در روز نخست کاری ژوئن یعنی سوم این ماه در محدوده قیمتی ۴۴۵ تا ۴۵۰ دلار به‌ازای هر تن فوب فروش رفت. این قیمت تا پایان هفته ثابت ماند. از یازدهم ژوئن حداکثر قیمت‌ اسلب، افت ۵ دلاری در هر تن را تجربه کرد و تا بیست و چهارم این ماه هم ثابت بود. حداقل قیمت فروش اسلب CIS نیز در در تاریخ ۱۱ ژوئن شاهد کاهش ۵ دلاری به‌ازای هر تن فوب بود. این قیمت جدید تا ۱۹ ژوئن ثابت ماند.

در ادامه حداکثر قیمت اسلب در ۲ روز پایانی ماه ژوئن به ۴۲۰ دلار به‌ازای هر تن کاهش یافت. حداقل قیمت فروش این محصول نیز در تاریخ ۲۰ ژوئن افت قابل ملاحظه ۲۲ دلاری داشت و با ۴۱۸ دلار به‌ازای هر تن فروش رفت. این روند نزولی ادامه دار بود و در تاریخ ۲۴ ژوئن به ۴۱۱ دلار بر تن کاهش یافت. این محصول در ۲ روز پایانی ماه ششم سال ۲۰۱۹ با قیمت ۴۱۵ دلار به‌ازای هر تن فوب فروش رفت.

در روزهای نخست ماه جولای قیمت این محصول فولادی ثابت مانده بود و در ادامه و طی روز سوم، قیمت‌ها ۵ دلار بر تن افزایش یافت. این روند تا ۱۲ جولای ثابت ماند. افت تقاضا را باید از دلایل اصلی این بازار بی‌رونق اسلب در ماه ژوئن و نیمه نخست ماه جولای عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها