F-17.JPG

به گفته مدیرعامل یک شرکت کارگزاری؛ ابزارهای مالی جدید به تولیدکنندگان امکان تامین مالی می‌دهد و اکثر شرکت‌هایی که از طریق انتشار اوراق سلف موازی در بورس کالای ایران اقدام به تامین مالی کردند، از این ابزار مالی ابراز رضایت کرده‌اند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مهدی میرشاه محمد با بیان این مطلب به گفت: انتشار اوراق سلف موازی برای شرکت‌ها، تامین مالی راحت و ارزان را به دنبال دارد و شرکت‌های که این تجربه را داشتند، تمایل دارند مجددا از این طریق برای شرکت های خود تامین مالی کنند.

وی در ادامه گفت: شرکت‌هایی که هنوز برای تامین مالی و تامین سرمایه در گردش خود اقدام به انتشار اوراق سلف موازی نکرده‌اند، به احتمال زیاد در خصوص مزیت‌های انتشار این اوراق اطلاعات کاملی ندارند و به نظر می‌رسد برای آشنایی فعالان این حوزه نیازمند زمان و اطلاع رسانی هستیم.

مدیرعامل یک شرکت کارگزاری گفت: با توجه به اینکه در بورس کالای ایران تمرکز برای انتشار اوراق سلف موازی و گواهی سپرده کالایی بالا است و همچنین هدف بورس کالای ایران، توسعه معاملات اوراق مبتنی بر کالاست، به زودی ثمرات این اقدام بورس کالا در بازارهای کالایی نمایان خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: اوراق بهادار سازی معاملات کالاها، به شناسایی نیاز بازار، تامین مالی تولیدکنندگان، کاهش هزینه‌های معاملاتی و رونق در بخش های مختلف همزمان با کاهش سفته بازی در معاملات فیزیکی منجر می شود، از این رو تقویت معاملات فیزیکی محصولات در بورس کالا نیز همچنان باید در دستورکار مسوولان قرار داشته باشد چراکه به پشتوانه معاملات نقدی قوی است که معاملات اوراق مبتنی بر کالا و در مجموع ابزارهای مالی توسعه می یابند.

به گفته میرشاه محمد در بورس های کالایی دنیا نیز شاهد وجود انواع معاملات در کنار هم هستیم همان طور که بورس کالای ایران نیز پس از رسیدن بلوغ در نسل اول معاملات یعنی قراردادهای فیزیکی، در مسیر نسل دوم معاملات یعنی معاملات اوراق مبتنی بر کالاها قدم برداشته است.

وی در پایان گفت: چشم انداز بورس کالای ایران با توجه به عملیاتی شدن استفاده از ابزارهای مالی جدید و گشایش‌هایی که در این زمینه رخ داده است، بسیار روشن است.

منبع: ایسنا

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها