نیجریه

مدیر توسعه مالی بورس کالای نیجریه در کارگاه آموزشی رسانه‌های خبری حوزه تجارت اعلام کرد که افزایش دسترسی کشاورزان کوچک به تامین مالی از طریق بورس کالای نیجریه در دستور کار قرار دارد که این اتفاق افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، رشد برداشت محصول کشاورزان و تولید را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش اختصاصی «کالاخبر» به نقل از وبسایت Proshare، «آکینینکا آکینتوند» مدیر توسعه مالی بورس کالای AFEX این سخن را در کارگاه آموزشی رسانه‌های خبری حوزه تجارت که در لاگوس برگزار شده بود، بیان کرد.

وی افزود: با ایجاد یک چارچوب تامین مالی قوی و ساختارمند برای کشاورزان کوچک، نیجریه در تولید غذا به رشد قابل توجهی دست خواهد یافت. ساختار کنونی تامین مالی از بانک‌ها بسیار ضعیف و ناکافی است. در حال حاضر، بخش کشاورزی بخش بالایی از نیازهای مالی خود را از بانک‌ها تامین می‌کند در حالی که بیش از ۲۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به عهده دارد.

آکینتوند تاکید کرد که هدف از برگزاری کارگاه آموزشی رسانه‌ای، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران و افزایش تعداد مشارکت‌کنندگان در بورس کالای نیجریه است به طوریکه حضور سرمایه‌گذاران بیشتر در این بازار به رونق معاملات کمک خواهد کرد.

مدیر توسعه مالی بورس کالای AFEX در ادامه با اشاره به اهمیت کارگاه آموزشی رسانه‌ای گفت: این کارگاه آموزشی، فرصتی در اختیار ما قرار می‌دهد تا حساسیت و آگاهی مردم را نسبت به مزایا و منافع رشد و توسعه بورس کالا برای اقتصاد کشور و کشاورزان افزایش دهیم. همچنین در این کارگاه ها، روش‌های ارائه گزارش‌های خوب و مفید از فعالیت‌های بورس کالا معرفی می شود تا همه نسبت به این بازار آشنایی پیدا کنند.

به گفته وی، بورس کالای AFEX از زمان راه‌اندازی (سال ۲۰۱۴) تاکنون بر ۳ موضوع اصلی متمرکز بوده است: تامین مالی، کشاورزی فراگیر و فناوری.

آکینتوند با تاکید بر اینکه در این مدت بورس کالای AFEX برای یافتن راه‌های تامین مالی ارزان‌تر، ارتباط خوبی با کشاورزان کشور برقرار کرده است، افزود: موفقیت در این زمینه، نقش بزرگی در کاهش فقر در نیجریه خواهد داشت. به دلیل اهمیت کشاورزان کوچک، ما پورتال خاصی ایجاد کرده‌ایم که اطلاعات درست و مطمئنی درباره فعالیت‌های بازار کالا ارائه می‌کند.

این مقام رسمی AFEX با تاکید بر ضرورت شناسایی چالش‌های پیش‌روی ساختارهای موجود که تاثیر زیادی بر روند تامین مالی برای کشاورزان کوچک دارد، گفت: این بورس خود را متعهد به ایجاد یک سیستم بازار کالای کارآمد و شفاف می‌داند.

همچنین «بواسون اوموفایه» دبیر اقتصادی تلویزیون «چنلز» نیجریه که در این کارگاه آموزشی حضور داشت، گفت: بسیار هیجان‌زده هستم چون پس از دو دهه فعالیت خبری و پوشش رخدادهای بازار مالی و سرمایه، امروز شاهد شکل‌گیری و ایجاد یک بازار کالای تخصصی در کشور هستم. وی همچنین نقش مهم بورس کالای AFEX به عنوان یک پلتفرم قابل اعتماد و مطمئن برای ارائه اطلاعات درست در زمینه قیمت کالاها در نیجریه را ستود و از مسئولان این بورس خواست تا با ارائه آمارهای روزانه، ارتباط با خبرگزاری‌ها و مطبوعات را افزایش دهند چون این روند موجب افزایش آگاهی عمومی نسبت به فعالیت‌های بازار کالا در این کشور می‌شود.

اوموفایه تاکید کرد: بورس کالای نیجریه شانس موفقیت زیادی برای توسعه بخش کشاورزی دارد و یکی از عوامل رونق فعالیت‌های مالی در کشور خواهد بود.

به گزارش «کالاخبر» در بورس کالای AFEX نیجریه معاملات الکترونیکی محصولات کشاورزی همچون ذرت، دانه سویا، برنج، کاکائو و زنجبیل انجام می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها