کارگاه

کارگاه آموزشی روش های عرضه و انواع معاملات زعفران و زیره سبز در بورس کالای ایران شامل معامله نقدی، گواهی سپرده کالایی، قراردادهای مشتقه از جمله آتی و آپشن و نیز صندوق های کالایی صبح روز جاری با حضور خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش «کالاخبر»؛ طی این کارگاه آموزشی که به صورت ویژه برای خبرنگاران برگزار شد، اکبر میرزاپور سرپرست واحد توسعه بازار فیزیکی بورس کالای ایران به تشریح روش های عرضه و معاملات محصولات زعفران و زیره سبز در تالار نقره ای پرداخت.

طی این جلسه، خبرنگاران در ابتدا با چهار روش معاملاتی محصولات در بورس کالا شامل معامله نقدی، گواهی سپرده کالایی، قراردادهای مشتقه از جمله آتی و آپشن و نیز صندوق های کالایی و مزایا و کارکردهای هر یک از آنها آشنا شدند.

همچنین، میرزاپور در این کارگاه آموزشی ویژگی ها و استانداردهای لازم برای عرضه کالاها و محصولات کشاورزی در بورس کالا را بیان کرد و در ادامه به تشریح فرآیند عرضه محصولات کشاورزی از جمله زعفران و زیره سبز در قالب گواهی سپرده کالایی و معاملات مشتقه پرداخت. وی از برنامه راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر گروه محصولات کشاورزی در بورس کالا پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار در آینده نزدیک نیز خبر داد.

تنوع بخشی به محصولات قابل عرضه در بازار با بررسی امکان ورود محصولات جدیدی همچون پسته، خرما و کشمش به بورس و تکمیل زنجیره ابزارهای مالی برای محصولات مختلف حوزه کشاورزی از نکات مهم دیگری بود که در این جلسه مطرح شد.

این گزارش می افزاید، در پایان این جلسه خبرنگاران پرسش ها و ابهامات خود را پیرامون معاملات گواهی سپرده و قراردادهای آتی زعفران و زیره سبز مطرح کردند و میرزاپور به سوالات طرح شده، پاسخ داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها