بورس کالا

تالارهای بازار فیزیکی بورس کالای ایران طی تیر ماه سال ۹۸، شاهد معامله ۲ میلیون و ۲۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۹۸ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به ماه ماقبل به ترتیب رشد ۲۰ و ۴ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

به گزارش «کالاخبر»، طی مدت مذکور تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۳۶۶ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۶۵ هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود.در این تالار بالغ بر ۴۰۱ هزار و ۷۵۱ تن انواع قیر، ۲۱۲ هزار و ۸۶ تن انواع مواد پلیمری و ۱۰۴هزار و ۶۸۰ تن مواد شیمیایی معامله شد.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۴۶۵ هزار و ۹۰۰ تن وکیوم باتوم، ۲۲ هزار و ۹۹۰ تن گوگرد، ۵ هزار و ۶۹۷ تن عایق رطوبتی، ۵ هزار و ۱۴۰ تن سلاپس واکس، ۸ هزار تن کک، یک هزار و ۱۲ روغن پایه و ۱۵۱ هزار تن لوب کات اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز طی تیر ماه میزبان معامله ۶۳۷ هزار و ۱۵ تن انواع کالا به ارزش ۳۵ هزار و ۶۳ میلیارد ریال بود.در این تالار ۶۰۱ هزار و ۹۷۲ تن انواع فولاد، ۹ هزار و ۵۵۵ تن انواع مس، ۷۶۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۴۸ تن کنسانتره،  ۱۱هزار و ۵۸۰ تن آلومینیوم، ۲۶ کیلو گرم شمش طلا، ۵ هزار تن سنگ آهن و ۱۰۰ تن شمش روی از سوی مشتریان خریداری شد.

بر اساس این گزارش تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز طی ماه گذشته شاهد معامله یک هزار و ۹۶۱ تن خرما بود.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۱۶ هزار و ۳۷۱ تن کالا را تجربه کرد.تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی تیر ماه سال ۹۸، شاهد معامله ۲ میلیون و ۲۱ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۹۸ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به ماه ماقبل به ترتیب رشد ۲۰ و ۴ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها