G-1-2.JPG

انتشار اوراق سلف موازی استاندارد بر پایه محصولات مختلف در بورس کالای ایران، ابزاری جذاب برای تامین مالی صنایع است که کمک به کشف واقعی تر قیمت ها و همچنین پایان انحصار در عرضه محصولات از دیگر مزیت های این اوراق به شمار می رود.

آرش مرشد سلوک، مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه آوای اطمینان با بیان مطلب فوق به «پایگاه خبری بورس کالای ایران» گفت: همواره کشف قیمت واقعی یکی از دغدغه های بورس کالای ایران بوده است که این امر می تواند با توسعه معاملات اوراق مبتنی بر کالا برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته در بورس کالای ایران همواره قیمت محصولات به صورت گسسته کشف شده گفت: با اوراق بهادار سازی معاملات کالاها، کشف قیمت در بورس کالا به صورت پیوسته انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه آوای اطمینان در ادامه افزود: کشف قیمت به صورت گسسته و در حراج حضوری، لزوما به شما قیمتی می دهد که در آینده قابل اتکا نیست، اما با اوراق بهادار سازی معاملات، کشف قیمت به صورت پیوسته انجام خواهد شد و می تواند مبنایی باشد برای قیمت های آینده.

وی همچنین با اشاره به مزایای اوراق بهادار سازی معاملات در بورس کالای ایران، تاکید کرد: یکی دیگر از مزایای انتشار اوراق سلف موازی، کاهش سطح انحصار در عرضه محصولات است، به طوری که در حال حاضر برخی از محصولات به صورت انحصاری توسط یک یا چند شرکت عرضه می شوند، اما با انتشار اوراق سلف موازی شاهد چرخش اوراق در دست بازیگران و خریداران خواهیم بود.

به گفته مرشد سلوک، کاهش انحصار در عرضه محصولات می تواند به کشف واقعی تر قیمت ها منجر شود.

وی اظهار داشت: انتشار اوراق سلف موازی برای شرکت ها به دلیل سهولت انتشار و هزینه های کم، جذاب است و تولیدکننده ها از این ابزار مالی استقبال می کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه آوای اطمینان گفت: با توسعه انتشار اوراق سلف موازی بر پایه محصولات مختلف و همچنین ایجاد تنوع در ابزارهای مالی، علاوه بر سرمایه گذاران، شاهد حضور فعالان صنایع مختلف برای خرید و فروش اوراق سلف در بورس کالا خواهیم بود.

وی در پایان اظهار داشت: آنچه که تاکنون در حوزه انتشار اوراق سلف موازی مغفول مانده است استفاده از ظرفیت های این اوراق در کنترل و مدیریت بازار و جذب طیف جدیدی از فعالان اقتصادی به سرمایه گذاری در این اوراق است که امید است در آینده با قراردادن آپشن های جدید بر روی این اوراق، شاهد جذابیت هرچه بیشتر اوراق سلف موازی مبتنی بر کالا برای سایر ارکان از جمله صنایع تکمیلی، تاجران و فعالان بازارهای کالایی باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها