نفت

خبرگزاری رویترز بامداد جمعه گزارش داد: قیمت نفت خام در سایه تنش میان غرب و ایران و کاهش چشمگیر ذخایر نفت خام آمریکا بار دیگر افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، این افزایش البته در سایه تداوم بیم و هراس نسبت به کاهش تقاضا برای سوخت که ناشی از کاهش رشد اقتصادی است، چندان زیاد نبود.

بر همین اساس، نفت خام برنت دریای شمال با ۲۱ سنت افزایش ابتدا به ۶۴ دلار و ۲۳ سنت رسید اما در پایان معاملات روز پنجشنبه هر بشکه ۶۳ دلار و ۳۹ سنت معامله شد.

بهای پیش خرید هر بشکه نفت خام "وست تگزاس اینترمدیت" آمریکا نیز با ۴۱ سنت افزایش، ابتدا به ۵۶ دلار و ۹۹ دلار رسید اما در پایان معاملات روز گذشته، بشکه ای ۵۶ دلار و ۲ سنت داد و ستد شد.

آمریکا، انگلیس و چند کشور دیگر روز پنجشنبه به وقت محلی در فلوریدای ایالات متحده گرد هم آمدند تا راه هایی برای حمایت از دریانوردی در خلیج فارس با ایران بیابند.

عربستان به عنوان بزرگ ترین صادر کننده نفت جهان، از مشتریان این ماده سوختی خواست که امنیت محموله های انرژی که از تنگه هرمز می گذرند را تضمین کنند. تقریباً ۲۰ درصد کل نفت جهان از این تنگه عبور می کند.

رویترز اعلام کرد: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت نفت خام، مربوط به کاهش ۱۱ میلیون بشکه ای ذخیره نفت خام آمریکاست.

ادوارد مویا تحلیلگر برتر بازار نفت در نیویورک در این باره گفت: بیشترین دلایل کاهش ذخایر نفت آمریکا مربوط به خلیج مکزیک است؛ جایی که طوفان گرمسیری "بَری" زیان های فراوانی به این بخش وارد آورده است.

این تحلیلگر افزود: تولید نفت آمریکا از اکتبر سال ۲۰۱۷ (مهر/ آبان ۹۶) بیشترین کاهش را تجربه کرده است اما براساس پیش بینی ها، در هفته های آینده این ذخایر بار دیگر احیا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها