• ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
  • کد خبر: 26858
طلا

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۳۱ درصد افزایش به ۱۴۱۸ دلار و ۹۰سنت رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، در حالی که انتشار آمارهای ضعیف از نرخ تورم آمریکا، تاثیر آمارهای مثبت رشد اقتصادی این کشور را خنثی کرده و همچنان احتمال کاهش نرخ بهره را زنده نگاه داشته است، قیمت طلا پس از کاهش قابل توجه روز پنجشنبه، دیروز با افزایش مواجه شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۳۱ درصد افزایش به ۱۴۱۸ دلار و ۹۰سنت رسید، اما همچنان اولین کاهش هفتگی ۳ هفته اخیر را به ثبت رساند.قیمت طلا در بازار آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با ۰.۳ درصد رشد به ۱۴۱۹ دلارو ۳۰ سنت رسید.

آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا نشان داد که رشد اقتصادی آمریکا کمتر از حد انتظار کند شده و رشد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال ۲.۱ درصد بوده است.

این گزارش همچنین نشان داد که افزایش تورم در سه ماهه گذشته ضعیف بوده است. بر اساس محاسبه فدرال رزرو نرخ تورم اقتصاد آمریکا در سه ماهه اخیر ۱.۸ درصد بوده در حالی که بانک مرکزی آمریکا تورم ۲ درصدی را هدف گذاری کرده بود.

ادوارد میر تحلیلگر موسسه اف سی استون در این باره گفت: آمارهای تولید ناخالص داخلی نشان می دهد که فدرال رزرو ممکن است نرخ بهره را به میزان قابل توجهی که قبلا پیش بینی می شد کاهش ندهد، اما در عین حال عدم افزایش نرخ تورم نگران کننده است.

به گفته تحلیلگران کومرزبانک: اکنون تمام تمرکز بازار معطوف نشست هفته آینده فدرال رزرو است که ببیند نرخ بهره کاهش می یابد یا خیر. با کاهش نرخ بهره ارزش دلار نیز کاهش خواهد یافت و این به رشد قیمت طلا کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها