زرندی

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که هم اکنون ۹۰ درصد از سرمایه مورد نیاز بخش تولیدی و صنعتی کشور را بانک ها تامین می کنند.

به گزارش «کالاخبر»، سعید زرندی روز شنبه در همایش هفته صنعت، معدن و تجارت مازندران در ساری گفت : وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال کاهش اتکای مالی واحدهای تولیدی و صنعتی کشور به بانک ها و تامین مالی این واحدها از بازار سرمایه است.

وی توضیح داد: هم اکنون ۱۰ درصد نیاز مالی واحدهای تولیدی و صنعتی کشور از بازار سرمایه تامین می شود و اگر تغییر اتکا  مالی از بانک ها به سمت بازار سرمایه برود، بخش زیادی از مشکلات ناشی از نقدینگی سرگردان در جامعه که تورم را نیز به دنبال دارد، کاهش خواهد یافت.

زرندی میزان نقدینگی مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی کشور را حدود یکهزار و ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: بر اساس برنامه جدید وزارت صنعت، باید یک سوم این نیاز از بازار سرمایه و دو سوم آن از سوی بانک ها تامین شود.

معاون وزیر صمت با اعلام این که در سال های اخیر به دلیل کنار گذاشتن بخش دولتی از سرمایه گذاری، افت سرمایه گذاری در سطح کشور به خصوص در حوزه صنعتی و تولیدی رخ داده است، تاکید کرد که باید برای جبران این کمبود، تشکیل هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری در استان ها در دستور کار قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت جذب سرمایه گذاری های مردمی به واحدهای صنعتی و تولیدی را از راهکارهای مهم این وزارتخانه برای رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی و معدنی اعلام کرد و گفت: برآورد می شود حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه سرگردان در دست مردم است که جذب این سرمایه ها در حوزه تولید می تواند بخش زیادی از مشکلات این واحدها را رفع کند.

زرندی اجرایی شدن این طرح را منوط به ایجاد جاذبه در سرمایه گذاری بخش های تولیدی و صنعتی و کاهش جذابیت بازارهای کاذب سرمایه ای برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها