• ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
  • کد خبر: 26958
سنگ اهن

وزیر معادن هند از رشد تقاضای سنگ آهن در این کشور طی ۵ سال آینده خبر داد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،  وب سایت  argusاعلام کرد که پرالاد جوشی وزیر معادن هند، از رشد تقاضای سنگ آهن این کشور خبر داد و افزود: پیش بینی می شود تقاضای سنگ آهن هند تا سال ۲۰۲۴ میلادی به ۲۵۷ میلیون تن افزایش یابد. همچنین رشد سالانه تقاضای سنگ آهن هند تا سال ۲۰۲۴ میلادی حدود ۷ تا ۸ درصد پیش بینی شده است.

وی افزود: وزارت معادن هند هنوز آمار دقیق مصرف سنگ آهن در سال مالی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ را در دست ندارد اما میزان مصرف این ماده معدنی در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ میلادی ۱۵۵ میلیون تن به ثبت رسیده است.

جوشی گفت: در حال حاضر تولید سنگ آهن این کشور پاسخگوی نیازهای داخلی صنعت فولاد هند است. تولید سنگ آهن هند در سال مالی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ میلادی ۲۰۶ میلیون و ۴۰هزارتن بود که حاکی از رشد ۲.۷۳ درصدی نسبت به سال پیش از آن است.

وزیر معادن هند اعلام کرد: در خصوص تولید سنگ آهن در سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ نگرانی هایی وجود دارد چرا که مهلت اجاره اکثر معادن توسط بخش خصوصی در ایالات اودیسا و کرناتکا در پایان مارس ۲۰۲۰ میلادی به پایان می رسد.

به گفته وی، کمبود سنگ آهن در این کشور منجر به افزایش واردات سنگ آهن می شود که می تواند حاشیه سود فولادسازان را کمتر کند. بنابراین نرخ های داخلی موجب کاهش قیمت سنگ آهن وارداتی می شود.

جوشی خاطر نشان کرد: واردات سنگ آهن هند در سال مالی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ میلادی با ۴۸.۲۷ درصد رشد نسبت به سال پیش از آن به ۱۲.۹ میلیون تن افزایش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها