8067296971.jpg

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه تحت تاثیر افت مجدد شاخص سهام در بازارهای بین المللی و رشد تقاضا، توانسته است بخش زیادی از افزایش بها در روز سه شنبه را حفظ کند.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»،  انتشار آمارهای نگران کننده درباره وضعیت اقتصاد جهانی موجب شد تا شاخص سهام بار دیگر بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شود و این مساله موجب افزایش تقاضا و قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه به بیش از ۱۲۲۹ دلار در هر اونس رسیده است. قیمت طلا روز سه شنبه بیش از ۱.۳ درصد افزایش یافته بود.

انتشار آمارهای اقتصادی در کشورهای مختلف نگرانی های تازه ای را درباره وضعیت اقتصاد جهانی به وجود آورده است. انتشار این آمارها موجب شده تا سرمایه گذاران از بازارهای پرخطرتر مثل سهام دوری کرده و در بازار طلا و سایر فلزات گرانبها سرمایه گذاری کنند.

آمارهای منتشر شده نشان می دهد که کسری تجاری آمریکا در ماه فوریه بیشتر از حد انتظارات اولیه بوده است. گرچه صادرات آمریکا طی ماه گذشته افزایش یافته ولی واردات با رشد بیشتری از صادرات پیشی گرفته است. این مساله نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال نیز احتمالا با کاهش بیشتری روبرو شده است.

آمارهای اقتصادی منتشر شده در آلمان نیز نشان می دهد که سفارشات کالاهای صنعتی در این کشور طی ماه فوریه با کاهش روبرو شده است. رشد اقتصادی انگلیس نیز ظاهرا در سه ماه نخست امسال با کاهش همراه بوده است.

شاخص جهانی سهام موسوم به ام اس سی آی نیز با کاهش ۱.۴ درصدی روبرو شده است. این بیشترین کاهش این شاخص از اوایل فوریه به شمار می رود. ارزش دلار آمریکا در برابر ین نیز به پایین ترین سطح از اکتبر ۲۰۱۴ میلادی رسیده است.

نگرانی های مربوط به زمان افزایش مجدد نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته است. گمانه زنی های مختلفی در خصوص وضعیت نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده مطرح شده است.

فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار در ۱۰سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است. قیمت طلا در سه ماه نخست امسال حدود ۱۶ درصد رشد داشت که این بهترین عملکرد قیمت طلا در ۳۰ سال اخیر بوده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز سه شنبه با ۰.۲۸ درصد کاهش به کمتر از ۸۱۵ تن رسیده بود.

 

منبع رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها