وزیر هند

وزیر دولتی در امور مشارکت‌ها و دارایی کشور هند با بیان اینکه هند از امکان بالقوه برای تبدیل شدن به مرجع قیمت‌گذاری کالاها برخوردار است، اعلام کرد: ما نخستین کشور در جهان هستیم که به تازگی اقدام به عرضه و معامله اوراق مشتقه الماس کرده‌ایم. این موضوع نشان‌دهنده توانایی‌ها و پتانسیل بازارهای کالای هند است که باید از آن بهره بیشتری ببریم.

به گزارش «کالاخبر»، آنوراگ سینگ تاکور که در هفتمین همایش بین‌المللی "بورس کالای هند در مسیر اشتغال‌زایی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار" سخن می‌گفت، تاکید کرد که ایجاد یک بورس کالای قوی به روند اشتغال‌زایی کمک خواهد کرد.

تاکور اعتقاد دارد زمان آن فرارسیده که به جای گرفتن قیمت‌ها از بازارهای دیگر، هند می تواند به مرجعی برای تعیین قیمت کالاها تبدیل شود.

او با تاکید بر اینکه هند از امکان بالقوه برای تبدیل شدن به مرجع قیمت‌گذاری کالاها برخوردار است، خواستار ایجاد یک سازوکار مطمئن و تضمینی برای معاملات کالایی در این کشور شد.

تاکور افزود: «فعالیت بازارهای کالا باید به گونه‌ای باشد که به اشتغال‌زایی پایدار منجر شود. باید تاکید کنم، بسیار مهم است که ما یک سازوکار امن و مطمئن برای معاملات کالاها داشته باشیم؛ به طوری که همه ذینفعان از آن سود ببرند. زمان آن فرارسیده که به جای گرفتن قیمت‌ها از بازارهای دیگر، به مرجعی برای تعیین قیمت کالاها تبدیل شویم. ما نخستین کشور در جهان هستیم که به تازگی اقدام به عرضه و معامله اوراق مشتقه الماس کرده‌ایم. این موضوع نشان‌دهنده توانایی‌ها و پتانسیل بازارهای کالای هند است که باید از آن بهره بیشتری ببریم.»

این وزیر هندی همچنین تاکید کرد که از سال ۲۰۱۵ نهاد ناظر بازارهای هند (Sebi) مقررات بسیار خوبی برای بورس کالا وضع کرده و مسیر رشد و پیشرفت آن را هموار کرده است. در این باره، دولت هند اعلام کرده که تمام توان خود را برای رفع موانع و ایجاد زمینه مشترک برای فعالیت بورس‌های کالا و سهام به کار خواهد گرفت. اقدامات اخیر دولت و نهاد ناظر موجب سهولت دسترسی به بازارها شده است.

در همین حال، انجمن مشارکت‌کنندگان بازار کالای هند (CPAI) که این همایش را برگزار کرده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «برای کارآمدتر شدن روند کشف قیمت و کاهش ریسک قیمت، معامله‌گران و کشاورزان و تولیدکنندگان باید در بورس‌های کالا حضور پیدا کنند. حضور و فعالیت آنها در بورس‌های کالا برای همه مشارکت‌کنندگان دارای مزیت‌های فراوانی است. واقعیت این است که عملکرد اقتصادی هند ارتباط نزدیکی با پیشرفت‌های بخش کالایی دارد و از سویی، ارتباط میان بازارهای کالا و رشد و توسعه اقتصادی، هم قوی و هم پیچیده است.»

از سوی دیگر، ناریندر وادهوا رئیس انجمن مشارکت‌کنندگان بازار کالای هند در این باره گفت: «نظر نخست‌وزیر هند این است که همگام با اهداف توسعه پایدار، درآمد کشاورزان هندی تا سال ۲۰۲۲ تا دو برابر افزایش پیدا کند. برای تحقق این هدف، همکاری نزدیک همه فعالان، ذینفعان و مشارکت‌کنندگان در راستای تغییر و تحول بازار بسیار ضرورت دارد. در این زمینه، تلاش مداوم و مستمر ما به تشویق و آموزش معامله‌گران، کشاورزان و تولیدکنندگان معطوف بوده است. ما تلاش می‌کنیم که برای کارآمدتر شدن روند کشف قیمت‌ها و کاهش ریسک قیمت‌گذاری، حضور آنها در بازارهای کالا افزایش پیدا کند.»

بیانیه CPAI می‌افزاید: «سه هدف اصلی برنامه اهداف توسعه پایدار یعنی امنیت غذایی و انرژی، افزایش ارزش کالاها (ارزش افزوده) و بهبود مدیریت منابع طبیعی، با چالش‌ها و مشکلات کشورهای در حال توسعه وابسته به کالاها ارتباط زیادی دارند.»

این گزارش می افزاید، دولت هند برای رونق بورس کالای این کشور تلاش می‌کند و تاکنون دستاوردهای چشمگیری در این زمینه داشته است.

منبع: The Hindu Business Line

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها