ewindows

شرکت S&P Global Platts به عنوان مشهورترین مجموعه تعیین قیمت برای بازارهای کالا و انرژی و عرضه‌کننده اطلاعات، با همکاری بورس بین قاره‌ای ICE که اپراتور اصلی بورس‌های جهانی و اتاق‌های پایاپای و ارایه‌کننده خدمات پذیرش و اطلاعات بازار محسوب می شود، در راستای گسترش همکاری در حوزه فناوری، یک ابزار جدید ارتباطی با نام eWindow برای معامله‌گران بازار ال‌ان‌جی طراحی و عرضه می‌کنند.

به گزارش « کالاخبر» ؛  از طریق ابزار eWindow هیچ معامله یا تراکنشی انجام نخواهد شد، اما پیوند و سازگاری این ابزار با فناوری ICE به کاربران اجازه خواهد داد تا بدون نیاز به خروج از محیط قیمت‌گذاری پلاتس، در پلتفرم معاملاتی ICE به دادوستد بپردازند.
کارشناسان معتقدند این ابزار ارتباطی که بازار معاملات نقدی فیزیکی ال‌ان‌جی را پوشش می‌دهد، کیفیت روند کشف قیمت را ارتقاء خواهد داد.
ماهیت شبکه‌ای این ابزار که به آسانی می‌توان از آن استفاده کرد، به گونه‌ای است که به معامله‌گران امکان می‌دهد تا به قیمت‌های پیشنهادی به سرعت واکنش نشان دهند. هم‌اکنون این ابزار برای بازار نفت مورد پذیرش قرار گرفته و حال در اختیار بازار ال‌ان‌جی قرار خواهد گرفت.

به گفته کارشناسان، این همکاری، بهترین راه‌حل برای پاسخگویی به رشد سریع بازار ال‌ان‌جی به شمار می‌رود و موجب افزایش توانایی و اثرگذاری دو شرکت در زمینه فناوری‌های معاملاتی و قیمت‌گذاری کالاها می‌شود.

از سوی دیگر، ICE که مجموعه گسترده‌ای از بازارهای گاز طبیعی و قیمت‌گذاری را پوشش می‌دهد، این امکان را برای معامله‌گران فراهم کرده تا از طریق قراردادهای اختیار معامله و آتی به دادوستد در بازارهای جهانی بپردازند.

مارتین فرانکل، رئیس S&P Global Platts در این باره گفت: «از ادامه همکاری با ICE و ارائه ابزار ارتباطی eWindow به معامله‌گران بازار ال‌ان‌جی که مدت‌هاست در معاملات نفتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار خوشنود هستیم. در طول یک دهه‌ای که از راه‌اندازی بازار Platts JKM می‌گذرد، تمام تلاش خود را برای افزایش شفافیت در روند قیمت‌گذاری ال‌ان‌جی به کار بسته ایم و بازخوردها نشان می‌دهند که هم‌اکنون زمان عرضه این ابزار ارتباطی به بازار، که منافع معامله‌گران بازارهای ال‌ان‌جی را تضمین می‌کند، فرارسیده است.»

همچنین چاک وایس، معاون رئیس بورس بین قاره‌ای با اشاره به همکاری‌های دو مجموعه گفت: «پلاتس و ICE در زمینه همکاری جهت افزایش شفافیت برای کشف قیمت‌ها در بازارهای انرژی دارای سابقه طولانی و موفقی هستند. راه‌اندازی ابزار ارتباطی eWindow رویداد مهمی در روند تحول و بلوغ بازارهای ال‌ان‌جی به شمار می‌رود و این بازارها را به مرحله جدیدی از استانداردسازی و شفافیت ارتقاء می‌دهد. معامله‌گران بسیاری در سراسر جهان با استفاده از مجموعه قیمت‌های کشف شده در ICE برای مدیریت ریسک و نوسان قیمت‌ها، از طریق قراردادهای اختیار معامله و آتی به دادوستد می‌پردازند. ابزار ارتباطی eWindow که بازار معاملات نقدی فیزیکی ال‌ان‌جی را پوشش می‌دهد، کیفیت روند کشف قیمت را ارتقاء خواهد داد.»

به گفته مقام‌های دو شرکت، از طریق ابزار eWindow هیچ معامله یا تراکنشی انجام نخواهد شد، اما پیوند و سازگاری این ابزار با فناوری ICE به کاربران اجازه خواهد داد تا بدون نیاز به خروج از محیط قیمت‌گذاری پلاتس، در پلتفرم معاملاتی ICE به دادوستد بپردازند. کارشناسان معتقدند، چنین اقداماتی به توسعه فعالیت‌ها در بازارهای کالای جهان و افزایش جذب نقدینگی به این بازارها کمک خواهد کرد.

منبع: BUSINESS WIRE

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها